پایان دی‌ آخرین فرصت تعیین‌وضعیت متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن

پایان دی‌ آخرین فرصت تعیین‌وضعیت متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش سیگنال به نقل از هیبنا،

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جلسه هفتگی پایش طرح اقدام ملی مسکن به ریاست محمودزاده معاون مسکن و ساختمان با بررسی موضوعاتی همچون بررسی عملکرد استان‌ها در طرح اقدام ملی مسکن در حوزه متقاضیان و ثبت پروژه‌ها، ابهامات و ایرادات موجود در ثبت اراضی و پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن توسط دستگاه‌های متولی و بررسی مسائل مرتبط با رفع محدودیت معاملات ثانویه واحدها مسکن مهر ، امروز 23 دی‌ماه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان در این نشست با اشاره به اینکه حدود 26 درصد از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تاکنون تعین‌وضعیت نشده‌اند، گفت: وضعیت متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن باید تا پایان دی‌ماه توسط استان‌ها و دستگاه‌های همکار در اجرای طرح اقدام ملی مسکن همچون بنیاد مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن، مشخص شود.

وی تاکید کرد: باید متقاضیان تا پایان دی، تعیین وضعیت شوند و افرادی که به هر دلیلی تمایلی به ادامه همکاری در اجرای این طرح را ندارند، حذف شده و افراد جدید و کسانی که در لیست ذخیره، جایگزین شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: طرح اقدام ملی مسکن که با همکاری استان‌ها در سراسر کشور در حال اجراست یکی از پرکارترین طرح‌هایی است که وارد مرحله عملیاتی شده است. امروز وزارت راه و شهرسازی یکی از پرکارترین و صادق‌ترین وزارتخانه‌ها در حوزه‌های اجتماعی شناخته شده، به همین منظور، ضرورت دارد تا با سرعت دادن به طرح اقدام ملی مسکن، اعتماد عمومی را ارتقا بدهیم و قطعا پاسخ مثبتی به متقاضیان مسکن ملی خواهیم داد.

وی توضیح داد: بخش مسکن اهمیت فراوانی دارد و باید به شکل ویژه به آن توجه شود. بنابراین لازم است طرح اقدام ملی مسکن با حداکثر سرعت، اجرایی و عملیاتی شود.

گفتنی است، جلسات هفتگی پایش اقدام ملی مسکن برای کنترل وضعیت پیشرفت طرح اقدام ملی، با هماهنگی‌ اعضای ستادی و استانی و با مشارکت تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط و همچنین استان‌ها، در ساختمان دادمان و در استان‌ها به شکل ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود.

در جلسه پایش طرح اقدام ملی مسکن، شرکت بازآفرینی شهری و سازمان ملی زمین و مسکن، گزارش عملکرد آخرین وضعیت پروژه‌هایشان را در سطح کشور تشریح کردند. شرکت بازآفرینی شهری ایران در این نشست بر درخواست آن شرکت برای افزایش میزان تسهیلات اجرای طرح اقدام ملی در بافت‌های فرسوده تاکید کرد.