پاداش مرورگر Brave در سیستم عامل iOS؛ ۳ الی ۶ برابر سرعت بیشتر در وبگردی

پاداش مرورگر Brave در سیستم عامل iOS؛ ۳ الی ۶ برابر سرعت بیشتر در وبگردی

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

پیشرفته ترین مرورگر صنعت ارزهای دیجیتال، ۳ الی ۶ برابر سرعت بیشتر در وبگردی را ارائه می‌دهد و نظارت سرمایه داری را با پلتفرم تبلیغات و پرداخت خصوصی پایان می‌دهد تا کاربران، تبلیغ کنندگان و منتشرکنندگان همگی از این شرایط منفعت کسب کنند.

پاداش های بریو هم اکنون در سیستم عامل iOS در دسترس است و به زودی به صورت بین پلتفرمی در دسترس خواهد بود

شرکت نرم افزاری بریو (Brave Software) سازنده مرورگر بریو که حریم خصوصی و پلتفرم تبلیغات دیجیتال بر بستر بلاک چین را ترکیب می‌کند، امروز عرضه رسمی نسخه ۱.۰ بریو را اعلام کرد. مرورگر متن باز بریو با ارائه مرورگری خصوصی، امن تر و ۳ الی ۶ برابر سریعتر، اساسا نحوه تعامل آنلاین کاربران، منتشرکنندگان و تبلیغات کنندگان را تغییر می‌دهد، درحالی که از طریق پلتفرم تبلیغات و پاداش دارای ویژگی حفظ حریم خصوصی، به کاربران اینترنت پاداش می‌دهد. علاوه بر رایانه ها و دستگاه های اندروید، پلتفرم پرداخت و تبلیغات خصوصی Brave Rewards هم اکنون در دسترس کاربران آیفون و آیپد نیز می‌باشد.

برندان آیک موسس و مدیرعامل Brave Software بیان کرد:

اینترنت امروزی ناکارآمد و دارای نقص است و کاربران نیز با این موضوع بیشترین مشکل را دارند. کاربران رصد و نشانه گذاری می‌شوند و مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند. این موضوع نه تنها باعث نقض حریم خصوصی می‌شود، بلکه تجربه نامطلوبی را ارائه می‌دهد. هم چنین منتشرکنندگان نیز به دلیل حضور تعداد اندکی ابَر شرکت های بسیار بزرگ و وجود واسطه های فناوری تبلیغات، با سرعت زیادی شاهد کاهش درآمد خود می‌باشند. تبلیغات کنندگان وقت و پول خود را در صنعتی هدر می‌دهند که مملو از کلاهبرداری می‌باشد. هرکسی که سهم قانونی در این فضا داشته باشد متضرر می‌شود. نظارت سرمایه داری مدت هاست که اینترنت را آلوده کرده است و به نقطه ای رسیده ایم که داشتن حریم خصوصی به طور پیش فرض به عنوان یک نکته خوب نمی‌باشد، بلکه به نکته ای لازم و ضروری تبدیل شده است. کاربران، تبلیغات کنندگان و منتشرکنندگان دیگر این شرایط را تحمل نمی‌کنند و بریو نیز پاسخ تقاضای آنها می‌باشد. بریو ۱.۰ مرورگری است که اینترنت را مجددا تصویرسازی می‌کند و باعث تغییر آن می‌شود تا کاربران را با پلتفرم تبلیغات و پرداخت خصوصی و بر بستر مرورگر آشنا کند. با وجود بریو، اینترنت می‌تواند تجربه ای دارای پاداش برای همه افراد باشد بدون آنکه کاربران برای حفظ حریم خصوصی خود مجبور به پرداخت هزینه باشند.

وی افزود: این به ما بستگی دارد که کدام مسیر را انتخاب کنیم. صنعت ۳۳۰ میلیارد دلاری فناوری تبلیغات که ما را به چشم محصولات خود می‌بیند، از اطلاعات ما سوء استفاده می‌کند و مملو از آسیب پذیری های اطلاعاتی و رسوایی های حریم خصوصی و منتشرکنندگان تشنه درآمد بیشتر می‌باشد؛ یا این اقتصاد نظارتی را کنار بگذاریم و آن را با چیزی بهتر که به نفع تمام افراد است جایگزین کنیم. این موضوع الهام بخش بریو بوده است.

مرورگر بریو در نسخه آزمایشی بتا قرار داشت و تاکنون ماهانه ۸.۷ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان داشته است. از آنجایی که مساله امنیت و حریم خصوصی اطلاعات به موضوع اصلی سراسر جهان تبدیل شده است، کاربران برای رویکرد بریو که حریم خصوصی کاربران را در اولویت قرار می‌دهد به سمت این مرورگر جذب می‌شوند. این رویکرد رصدکنندگان و تبلیغات مزاحم را مسدود می‌کند و در نتیجه منجر به بهبود چشمگیر سرعت، حریم خصوصی، امنیت، عملکرد و عمر باتری دستگاه می‌شود. تنظیمات پیش فرض این مرورگر باعث مسدودسازی فیشینگ، بدافزارها و تبلیغات مزاحم می‌شود. پلاگین های اضافی که ثابت شده است یک نوع ریسک امنیتی می‌باشند در این مرورگر به صورت پیش فرض غیرفعال می‌باشند. مرور اطلاعات و وبگردی همواره خصوصی و در دستگاه کاربران باقی می‌ماند. این موضوع بدان معنا است که بریو هرگز اطلاعات را مشاهده نمی‌کند و آنها را در سرورهای خود ذخیره نمی‌کند یا آنها را به اشخاص ثالث نمی‌فروشد. با عرضه بریو ۱.۰، کاربران به مجموعه ای از ویژگی های منحصربه‌فرد دسترسی پیدا می‌کنند. این ویژگی ها عبارتند از:

ویژگی Brave Rewards برای ایجاد اینترنت آزاد: کاربران می‌توانند با فعال سازی Brave Rewards و یکپارچه سازی کیف پول بریو در رایانه و موبایل، منتشرکنندگان و تولیدکنندگان محتوای مورد علاقه خود را پشتیبانی و حمایت کنند. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا توکن BAT را به عنوان پاداش محتوای خوب، به صورت مستقیم یا با پرداخت های منظم ماهانه به بیش از ۳۰۰,۰۰۰ وبسایت نظیر روزنامه واشنگتن پست، روزنامه گاردین، ویکی پدیا یا تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب، توییچ، توییتر، گیت هاب و سایر وبسایت ها ارسال کنند.

ویژگی Brave Ads به کاربران برای توجه آنها پاداش می‌دهد: بریو بر پایه اولین پلتفرم تبلیغات خصوصی ایجاد شده است که از ابتدا برای توجه و حریم خصوصی کاربران ارزش قائل بود. بریو در مدل تبلیغاتی جدید مبتنی بر بلاک چین پیشرو می‌باشد. این مدل، سیستم فعلی تبلیغات را با طراحی مبتنی بر حریم خصوصی اصلاح می‌کند و ۷۰ درصد درآمد حاصل را به صورت توکن BAT به کاربران اختصاص می‌دهد. پلتفرم Brave Ads اولین شبکه تبلیغات خصوصی جهان و بخشی از Brave Rewards است و به کاربران امکان می‌دهد تا خودشان بتوانند در ازای دریافت توکن BAT، تبلیغات را مشاهده کنند. هنگامی که کاربران در Brave Rewards شرکت کنند، Brave Ads نیز به طور پیش فرض فعال می‌شود. هماهنگ سازی تبلیغات به صورت مستقیم در دستگاه کاربران انجام می‌گیرد، بنابراین اطلاعات آنها هرگز به شخص دیگری ارسال نمی‌شود و بدون نظارت گسترده بر اینترنت می‌توانند به مشاهده تبلیغات بپردازند. تاکنون Brave Ads تقریبا ۴۷۵ کمپین تبلیغاتی را ارائه داده است که طی آن ۱۳۰ میلیون تبلیغات از برندهایی نظیر اینتل، پیتزا هات و سایر شرکت ها مشاهده شده است. کاربران می‌توانند توکن های BAT دریافت شده را به کیف پول Brave Rewards انتقال دهند و پس از فرایند بررسی پلتفرم پول دیجیتال آپهولد (Uphold), آنها را به سایر توکن های دیجیتال یا ارزهای سنتی تبدیل کنند. نکته مهم تر این است که کاربران می‌توانند با حفظ توکن های BAT در مرورگر خود و حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی از طریق Brave Rewards در ایجاد اینترنت بهتر شرکت کنند.

ویژگی Brave Shields برای مسدودسازی خودکار تبلیغات و رصدکنندگان: ویژگی Brave Shields به صورت پیش فرض و با قابلیت شخصی سازی از نوار آدرس مرورگر، تبلیغات مزاحم اشخاص ثالث، رصدکنندگان و پخش خودکار ویدئوها را بدون نیاز به نصب برنامه های اضافی مسدود می‌کند. کاربران اکنون می‌توانند با اعتماد و اطمینان بیشتری به وبگردی بپردازند و می‌دانند که علاقه و عادت های وبگردی آنها مورد رصد قرار نمی‌گیرد. از آنجایی که Brave Shields محتواهای ناخواسته را حذف می‌کند، مرورگر بریو وبسایت ها را ۳ الی ۶ برابر سریعتر از سایر مرورگرها بارگذاری می‌کند و باعث استفاده بهینه از حافظه دستگاه و بهبود عملکرد باتری آنها می‌شود. در واقع مرورگر بریو به طور میانگین، در سیستم عامل macOS صفحات اینترنتی را نسبت به کروم تقریبا ۲۷ ثانیه و نسبت به فایرفاکس ۲۲ ثانیه سریعتر بارگذاری می‌کند. هم چنین مرورگر بریو نسبت به کروم ۵۸ درصد کمتر از اینترنت استفاده می‌کند. بریو هم چنین نسبت به سایر مرورگرها از حافظه کمتری استفاده می‌کند به طوری که نسبت به کروم ۴۰ درصد و نسبت به فایرفاکس ۴۷ درصد حافظه کمتری برای عملکرد خود نیاز دارد.

نیک کورونگس (Nick Coronges) مدیر ارشد فناوری شرکت R/GA گفته است: از آنجایی که بحث پیرامون شفافیت و حریم خصوصی اطلاعات در حال تبدیل شدن به مساله مهمی است، بریو به ما نشان می‌دهد که ایجاد ارزش برابر بین برندها، تولیدکنندگان محتوا و مشتریان امکان پذیر است. ما هیجان زده ایم تا ادامه نوآوری و فعالیت های بریو در این عرصه را با نسخه ۱.۰ مرورگر بریو شاهد باشیم و به دنبال همکاری های آینده هستیم تا بتوانیم مردم را مسئول اطلاعات و زمانی کنیم که در اینترنت صرف می‌کنند.

بریو دارای رابط کاربری ساده و مدرنی است و هنگامی که کاربران از کروم یا سایر مرورگرها به این مرورگر می‌آیند احساس راحتی دارند. مرورگر بریو هم چنین از افزونه ها و هم چنین وارد کردن آسان بوکمارک ها، رمزهای عبور، کوکی ها و تاریخچه وبگردی پشتیبانی می‌کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.