پاداش ماینینگ شبکه‌ی لایت‌کوین(LTC) نصف شد

پاداش ماینینگ شبکه‌ی لایت‌کوین(LTC) نصف شد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، پاداش شبکه‌ی لایت‌کوین نصف شد پاداش بلاک‌های رمزارز لایت‌کوین(LTC) که از لحاظ میزان سرمایه‌ی در حال گردش یا MarketCap جایگاه چهارم بازار رمزارزی را به خود اختصاص داده است، به نصف کاهش داده شد. طبق داده‌هایی که توسط جستجوگر لایت‌کوین منتشر شده است، بلاک‌چین لایت‌کوین در ساعت […]

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

پاداش شبکه‌ی لایت‌کوین نصف شد

پاداش بلاک‌های رمزارز لایت‌کوین(LTC) که از لحاظ میزان سرمایه‌ی در حال گردش یا MarketCap جایگاه چهارم بازار رمزارزی را به خود اختصاص داده است، به نصف کاهش داده شد.

litecoin

طبق داده‌هایی که توسط جستجوگر لایت‌کوین منتشر شده است، بلاک‌چین لایت‌کوین در ساعت ۱۰:۱۶ به وقت بین‌المللی(UTC) روز دوشنبه به بلاک‌ ۱۶۸۰۰۰ رسید. از مدت‌ها قبل مشخص شده بود که این بلاک در واقع باعث ایجاد رویداد Halving و نصف شدن پاداش شبکه‌ی لایت‌کوین خواهد شد.

این رویداد یک استانه‌ی بزرگ برای ماینر‌های شبکه‌ی لایت‌کوین محسوب می‌شود، زیرا شبکه‌ی این رمزارز به نوعی طراحی شده که پس از هر ۸۴۰ هزار بلاک(تقریبا هر چهار سال یکبار) پاداش ماینینگ بلاک‌های خود را به نصف کاهش دهد.

در این رویداد Halving که به تازگی رخ داده است، پاداش بلاک‌های لایت‌کوین از ۲۵ واحد LTC برای هر بلاک به ۱۲/۵ واحد LTC کاهش پیدا کرد.

با توجه به اینکه زمان لازم برای تولید هر بلاک در شبکه‌ی لایت‌کوین چیزی حدود ۲/۵ دقیقه می‌باشد، می‌توان گفت که هم اکنون در هر ۲۴ ساعت چیزی حدود ۵۷۶ بلاک تولید شده که باعث ورود ۷۲۰۰ واحد LTC به بازار خواهد شد. این رقم تنها نیمی از سطح روزانه‌ی ۱۴۴۰۰ LTC تا پیش از رویداد Halving است.

دخیره‌ی باقی مانده‌ی لایت‌کوین

در زمان نگارش این مقاله، حدود ۶۳ میلیون از کل ذخیره‌ی ۸۴ میلیون رمزارز لایت‌کوین در چرخه‌ی بازار وارد شده، و تنها ۲۱ میلیون واحد رمزارز لایت‌کوین باقی مانده که توسط ماینرها در اینده استخراج شود. البته لازم به ذکر است که این ۲۱ میلیون واحد رمزارز باقی مانده برای استخراج، در حال حاضر چیزی در حدود ۲ میلیارد دلار ارزش دارند.

از اوایل سال جاری رمزارز LTC شاهد روند صعودی قیمت بود و از ماه ژانویه تا ماه ژوین قیمت این رمزارز از ۳۰ دلار به ۱۲۰ دلار رسید. پس از این لایت‌کوین در یک سراشیبی نسبی قرار گرفت و با از دست دادن ارزش خود، قیمت هر واحد LTC به ۱۰۰ دلار رسید.

هم‌زمان با نزدیک شدن به رویداد Halving، هم هش‌ریت شبکه‌ی این رمزارز و هم سختی شبکه‌ی ان بیش از ۲۰۰ درصد نسبت به ماه دسامبر ۲۰۱۹ افزایش پیدا کرد.

دستگاه‌های قدیمی خاموش می‌شود؟

احتمالا نصف شدن پاداش شبکه‌ی لایت‌کوین تاثیر بسیار چشم‌گیری بر روی میزان مشارکت ماینر‌ها خواهد داشت، زیرا به طور گسترده دستگاه‌های استخراج کننده‌ی این رمزارز اکنون برای کسب درامد و تامین هزینه‌های جاری همچون هزینه‌ی برق مصرفی، دچار مشکل خواهند شد.

براساس شاخص سود ماینر‌ها که از استخر ماینینگ f2pool(یکی از بزرگ‌ترین استخر‌های ماینینگ جهان از لحاظ هش‌ریت تحت مدیریت) بدست امده است، سه دستگاه کارامد ماینینگ لایت‌کوین که توسط دو کمپانی InnoSilicon و FusionSilicon  ساخته شده‌اند، تا پیش از تاریخ ۵ام اگوست حاشیه سود ۵۵ تا ۶۰ درصدی داشته‌اند.

دیگر مدل‌های قدیمی‌تر مانند دستگاه‌های AntMiner L3 که توسط کمپانی Bitmain ساخته شده‌اند نیز با احتساب هزینه‌ی برق معادل ۰/۰۴ دلار برای هر کیلووات ساعت و قیمت LTC قبل از رویداد Halving، حدود ۵۰ درصد سوددهی داشتند.

با ثابت فرض کردن تمام عوامل گفته شده، کاهش و نصف شدن درامد ماینینگ شبکه‌ی لایت‌کوین می‌تواند به ضرر ماینرهایی که از دستگاه‌های قدیمی استفاده می‌کنند، منجر شود. شیژینگ مایو(Shixing Mao) یکی از بنیانگذاران استخر ماینینگ f2pool در یک پست اینترنتی اعلام نموده:

با احتساب هزینه‌ی برق معادل ۰/۲۶ یوان برای هر کیلوات ساعت(حدود ۰/۰۳۷ دلار) دستگاه‌های ماینری همچون مدل‌های L3+ احتمالا همین امشب خاموش خواهند شد. Shixing Mao

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.