وضعیت بازارها: رشد قیمت بیت کوین در پی سبز بودن بازارهای سهام

وضعیت بازارها: رشد قیمت بیت کوین در پی سبز بودن بازارهای سهام

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

روز گذشته همزمان با رشد بازارهای سهام، دارایی‌های دیگر ازجمله بیت کوین هم افزایش قیمت را تجربه کردند. در زمان نگارش این گزارش، قیمت بیت کوین حدود ۹,۲۷۰ دلار است که نسبت به ۲۴ ساعت قبل حدود ۳٪ رشد را نشان می‌دهد. محدوده نوسان بیت کوین طی شبانه‌روز گذشته بین ۸,۹۳۸ (کمترین قیمت) و ۹,۳۴۵ دلار (بالاترین قیمت) بوده است.

به گزارش کوین دسک، ازنظر تحلیل تکنیکال بیت کوین اکنون بالای خطوط میانگین متحرک ۱۰ روزه (MA10) و ۵۰ روزه (MA50) معامله می‌شود که نشانه‌ای مثبت برای تحلیل‌گران است.

وضعیت بازارها: رشد قیمت بیت کوین در پی سبز بودن بازارهای سهام
نمودار قیمت بیت کوین

مشارکت‌کنندگان بازار، رشد روز گذشته قیمت بیت کوین را به رونق بازارهای سهام جهان مرتبط می‌کنند. پادشاه ارزهای دیجیتال از ۳ ژوییه در محدوده بالای ۹,۰۰۰ دلار معامله و در این مدت کم‌نوسان ظاهر شده است.

مایکل رابکین (Michael Rabkin)، یکی از فعالان مطرح بازار، گفت:

بازارهای سهام با رشد خود تمام بازارهای دیگر را تحت تاثیر قرار دادند و به همین علت شاهد رشد قیمت بیت کوین بودیم.

وضعیت بازارها: رشد قیمت بیت کوین در پی سبز بودن بازارهای سهام

بازارهای بورس

شاخص‌های بورس سراسر جهان روز گذشته سبزرنگ بودند. در آسیا، شاخص نیکی ۲۲۵ ژاپن با ۲ درصد رشد بسته شد. برخلاف افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن، سهام‌های صنعتی ازجمله میتسوبیشی توانستند ضرر دیگر بخش‌های بورس این کشور را جبران کنند. شاخص FTSE 100 اروپا هم با ۱.۵٪ مثبت بسته شد. بسته‌های حمایتی جدید دولت‌های اروپایی، باعث رونق در بورس این قاره شد. شاخص S&P 500 آمریکا هم روز را با ۱.۶٪ جهش به پایان برد. سهام‌های شرکت‌های فناوری مانند نتفلیکس و آمازون بخش بزرگی از چنین رشدی را رقم زدند.

بیش از یک ماه است که شاخص‌های سهام مطرح جهان عملکردی بهتر از بیت کوین دارند.

وضعیت بازارها: رشد قیمت بیت کوین در پی سبز بودن بازارهای سهام
نمودار بازارهای سهام جهان

به‌گفته الی له رست (Elie Le Rest)، یکی از کارشناسان ارزهای دیجیتال، با وجود کمی هیجان در قیمت‌های روز گذشته، معامله‌گران معتقدند که نوسان مدت‌هاست از بازار بیت کوین رخت بسته است. او گفت:

از زمان هاوینگ بیت کوین در ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت)، شش هفته متوالی است که بازار دارایی‌های دیجیتال از جای خود تکان نخورده است. نوسان خیلی ناگهانی از بین رفت و بیت کوین همچنان بین ۸,۲۰۰ تا ۱۰,۵۰۰ دلار باقی مانده است.

نوسانات ضمنیِ نقطه‌ سربه‌سر بیت کوین (ATM implied volatility) – شاخصه‌ای از انتظار برای نوسانات بیشتر بازار در آینده که از نزدیک بودن قیمت اعمال (strike price) در بازار قراردادهای اختیار و قیمت نقدی در صرافی‌ها به‌دست می‌آید – پایین آمده است. این رقم برای بیت کوین از ۷۰٪ در ۱۱ ژوئن به ۴۳٪ در ۳ ژوییه رسیده است. معامله‌گران در بازارهای مشتقه (آتی و اختیار) از این ابزار برای معاملات خود بهره می‌برند.

وضعیت بازارها: رشد قیمت بیت کوین در پی سبز بودن بازارهای سهام

مصطفی المشیتا (Mostafa Al-Mashita)، یکی از فعالان بازار ارزهای دیجیتال، گفت که رشد قیمت بیت کوین در روز گذشته باعث شده است تا سرمایه‌گذاران آماده یک حرکت قیمتی بزرگ‌تر باشند. او امیدوار است این حرکت صعودی باشد. المشیتا در این خصوص گفت:

بیت کوین آماده یک حرکت بزرگ است، چراکه چند هفته است که در یک محدوده کوچک معامله می‌شود.

اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، با حدود ۶٪ رشد طی ۲۴ ساعت گذشته اکنون بالای ۲۳۷ دلار معامله می‌شود. حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکزی که روی اتریوم قرار دارند، طی چند هفته گذشته کاهش یافته است. طبق داده‌های بنیاد Dune Analytics، میزان رشد هفتگی حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز حدود ۱۹٪ کاهش پیدا کرده است.

وضعیت بازارها: رشد قیمت بیت کوین در پی سبز بودن بازارهای سهام
حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز

اما از طرف دیگر، به‌نظر می‌رسد معامله‌گران حوزه مدیریت مالی غیرمتمرکز (DeFi) به‌دنبال راه‌های جدیدی برای کسب سود هستند که لزوماً به صرافی غیرمتمرکز نیاز ندارد. کارل سمسن ( Karl Samsen)، مدیر فعال در حوزه دارایی‌های دیجیتال در این خصوص گفت:

DeFi [حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز را] کشته است.

سمسن اشاره کرد که حداقل یک چیز می‌تواند در کاهش حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز نقش داشته باشد: فارمینگ روی DeFi، جایی که سرمایه‌گذاران برای کسب سود از توکن‌های اتریومی سرمایه خود را در اختیار سیستم‌هایی مانند Compound قرار می‌دهند.

در میان ۵۰ ارز دیجیتال برتر بازار، دیروز بیت کوین اس‌وی با ۲۳٪، دوج کوین با ۹٪ و ترون با ۷٪ بهترین عملکرد را از خود به‌جای گذاشتند.

در بازارهای سنتی، هر بشکه نفت خام وست تگزاس ۰.۸۶٪ رشد کرد و به ۴۰.۵ دلار رسید. از سوی دیگر، طلا هم مطابق با روزهای گذشته به رشد خود ادامه داد. قیمت هر اونس از این فلز گرانبها، روز گذشته با ۰.۷٪ افزایش به ۱,۷۸۶ دلار رسید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.