وزارت نفت سهم مسوولیت های اجتماعی پروژه های نفت و گاز را در ایلام پرداخت کند

وزارت نفت سهم مسوولیت های اجتماعی پروژه های نفت و گاز را در ایلام پرداخت کند
خلاصه اخبار

ایلام – ایرنا – نماینده دهلران ، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت کامل سهم مسوولیت های اجتماعی از محل اجرای طرح های نفت و گاز توسط وزارت نفت جزو مطالبات جدی مردم مناطق نفت خیز استان است و باید دریافت شود.

به گزارش سیگنال به نقل از ایرنا

بهزاد علیزاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس احکام بالادستی و الزامات قانونی باید چهار درصد از میزان برداشت و استخراج فرآورده های نفتی و گازی مناطق نفت خیز مانند میادین آبان- دالپری – دانان، چشمه خوش و سِگر بعنوان سهم مسوولیت های اجتماعی برای آبادانی مناطق نفت خیز استان پرداخت شود.

وی از تکمیل و بهره برداری از پروژه ان – جی- ال 3100 دهلران تا پایان سال 1402 خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت اقتصادی و صنعتی این طرح بزرگ تولیدی تاکنون 2،3 میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل و تجهیز آن و پتروشیمی شهرستان دهلران تخصیص یافته و تامین شده است.

نماینده حوزه جنوبی در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از طرح انتقال تولیدات خوراک میدان نفتی چشمه خوش به دیگر مناطق و صنایع بوسیله مینی ان-جی- ال- تاکید کرد: این موضوع ضمن ایجاد مشکل جدی و درازمدت برای تامین خوراک مورد نیاز پتروشیمی دهلران شده و باعث نارضایتی مردم منطقه و ایجاد انحراف در مسیر خدمات رسانی خواهد داشت.

علیزاده یادآور شد: به منظور رفع مشکلات بهداشتی ، درمانی مردم با توجه به موافقت وزیر بهداشت و درمان در آینده نزدیک یک باب داروخانه تخصصی ویژه تامین و توزیع بموقع داروهای مورد نیاز بیماران (خاص) سرطانی و شیمی درمانی در یکی از شهرستان‌های حوزه جنوب استان راه اندازی می شود.