وزارت خارجه اتریش سفیر ترکیه را احضار کرد

وزارت خارجه اتریش سفیر ترکیه را احضار کرد

به گزارش سیگنال به نقل از شبکه خبر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه اتریش امروز (سه شنبه) سفیر ترکیه در این کشور را احضار کرد تا موضع وین را به وی ابلاغ کند.

بهانه وزارت خارجه اتریش از این اقدام، انتقاد «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه از برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی بر ساختمان‌های دولتی این کشور بود.

وزارت خارجه ترکیه سه شنبه اعلام کرد که «اوزان سیحون» (Ozan Ceyhun) سفیر این کشور به وزارت خارجه اتریش احضار شده است.

به گزارش آناتولی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات وزیر کشور اتریش علیه ترکیه و رجب طیب اردوغان، آن را دور از واقعیت دانسته و آن را محکوم کرد.

در حالی که شمار شهدای غزه به بیش از 200 تن افزایش یافته است، دولت‌ها و رسانه‌های غربی می‌کوشند حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع فلسطین را ذیل عنوان دفاع از خود توجیه کنند تا به این ترتیب از حجم این جنایت هولناک بکاهند.

ترکیه هم انتقاد شدیدی به این اقدام دولت اتریش وارد کرده و سخنگوی رئیس جمهورترکیه روز جمعه گذشته در پیامی توئیتری با انتقاد شدید به این اقدام دولت اتریش اعلام کرد که چنین رفتار‌هایی رژیم صهیونیستی را تشویق می‌کند که حملات خود علیه نوار غزه را در پیش گیرد. وی از همه افراد عقل گرا و اخلاق گرا در اتریش خواست که چنین سیاست‌های شرم آوری را رد کنند.

بالا گرفتن انتقاد‌های داخلی از اهتزار پرچم رژیم جعلی اسرائیل بر فراز ساختمان‌های دولتی وین، وزارت خارجه اتریش را بر حمایت از اقدام دولت اتریش وا داشت.

برافراشته شدن پرچم رژیم اسرائیل بر فراز ساختمان‌های دولتی وین پایتخت اتریش باعث شد سفر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه 25 اردیبهشت 1400 به وین لغو شود. وی قرار بود در ادامه تور اروپایی خود با “آلکساندر شالنبرگ”، همتای اتریشی‌اش دیدار کند.

یک روز پیش از سفر ظریف، اتریش که پیش‌تر شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را ممنوع اعلام کرده بود شاخه سیاسی حماس را نیز “تروریستی” و ممنوعه خواند.