شروع واگذاری کارت اعتباری سهام عدالت | 25 بهمن 99

شروع واگذاری کارت اعتباری سهام عدالت | 25 بهمن 99
خلاصه اخبار

فهرست عناوینعباس معمار نژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر اقتصاد اعلام کرد که فرآیند پرداخت تسهیلات اعتباری به دارندگان سهام عدالت از امروز آغاز شده و دارندگان این سهام می‌توانند برای دریافت این کارت‌ها از طریق سامانه‌های ارائه شده توسط این دو بانک اقدام کنند. به گفته معمارنژاد مشمولین سهام عدالت […]

عباس معمار نژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر اقتصاد اعلام کرد که فرآیند پرداخت تسهیلات اعتباری به دارندگان سهام عدالت از امروز آغاز شده و دارندگان این سهام می‌توانند برای دریافت این کارت‌ها از طریق سامانه‌های ارائه شده توسط این دو بانک اقدام کنند. به گفته معمارنژاد مشمولین سهام عدالت برای دریافت این کارت اعتباری نیازی به مراجعه حضوری ندارند. این درخواست به صورت الکترونیکی به همراه مدارک ارسال می‌شود و طی سه روز کاری کارت برای سهام‌داران صادر خواهد شد.

در مورد کارت اعتباری سهام عدالت چه می‌دانیم

تا این لحظه دستورالعمل نهایی ارائه کارت اعتباری سهام عدالت منتشر نشده است و برای اطلاع از جزئیات نهایی روش ثبت نام باید منتظر اطلاعیه بانک ها بود اما در این بین برخی از ویژگی‌های این کارت‌های اعتباری توسط مسئولین ارائه شده که در ادامه به بررسی اجمالی آن ها می‌پردازیم:

  • میزان اعتبار ارائه شده به هر متقاضی معادل 50 درصد از ارزش روز سهام عدالت وی خواهد بود.
  • در صورتی که متقاضی اعتبار دریافت شده را در کمتر از یک ماه بازپرداخت کند، هیچ گونه هزینه یا کارمزدی از وی دریافت نخواهد شد.
  • در این طرح سهام عدالت متقاضی به عنوان ضمانت بازپرداخت تسهیلات، نزد بانک به وثیقه گذاشته خواهد شد.
  • در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات در فرصت یکماهه، این مبلغ به یک وام 3 ساله با کارمزد اعلام شده توسط بانک تبدیل خواهد شد.

در این بین همچنان پاسخ به سوالاتی از قبیل روش ثبت نام، فرآیند توثیق سهام و مقدمات آن به زمان انتشار دستورالعمل بانک ها موکول شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات  آموزش بورس  به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها