واگذاری سهام نیروگاه‌های برق به‌ بخش‌‌خصوصی

واگذاری سهام نیروگاه‌های برق به‌ بخش‌‌خصوصی
خلاصه اخبار

فهرست عناوین مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت توانیر از امکان واگذاری ۸۰ درصد سهام نیروگاه‌های دولتی به‌ استثنای شبکه‌های اصلی انتقال برق به بخش‌های خصوصی از سوی دولت خبر داد. به‌گزارش سیگنال به نقل از ایسنا، فرید فیاض‌منش در نشست هم‌اندیشی صاحبان صنایع استان یزد با مسوولان صنعت برق به بررسی الزامات قانونی و کلیات […]

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت توانیر از امکان واگذاری ۸۰ درصد سهام نیروگاه‌های دولتی به‌ استثنای شبکه‌های اصلی انتقال برق به بخش‌های خصوصی از سوی دولت خبر داد.

به‌گزارش سیگنال به نقل از ایسنا، فرید فیاض‌منش در نشست هم‌اندیشی صاحبان صنایع استان یزد با مسوولان صنعت برق به بررسی الزامات قانونی و کلیات انعقاد قرارداد اتصال به شبکه پرداخت. وی با اشاره به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: دولت از حق فعالیت اقتصادی جدید خارج از موارد اصل ۴۴ منع و موظف می‌شود هرگونه فعالیتی شامل تداوم فعالیت‌های قبلی و بهره‌برداری از آن را که مشمول عناوین صدر اصل ۴۴ نباشد حداکثر تا پایان برنامه پنج‌ساله چهارم، سالانه حداقل ۲۰ درصد کاهش فعالیت دهد و به بخش‌های تعاونی و خصوصی و عمومی غیردولتی واگذار کند. فیاض‌منش اظهار کرد: برهمین اساس به دولت اجازه داده شد که ۸۰ درصد سهام نیروگاه‌های دولتی تأمین‌کننده نیرو به‌استثنای شبکه‌های اصلی انتقال برق را به بخش‌های خصوصی و شرکت‌های تعاونی و سهامی عام و بنگاه‌های عمومی غیردولتی واگذار کند.