وام ازدواج 1400 ، 100 میلیونی شد؟

وام ازدواج 1400 ، 100 میلیونی شد؟
خلاصه اخبار

فهرست عناوینوام ازدواج یکی از اولین وام هایی هست که جوانان بعد از ازدواج می‌گیرند و معمولا تامین کننده بخشی از هزینه های مراسم یا لوازم خانگی آنهاست. طرح این وام که از حدود سال 88 و با هدف تسهیل ازدواج جوانان اجرایی شده، تاالان تغییرات زیادی داشته، از افزایش سقف وام گرفته تا تغییر […]

وام ازدواج یکی از اولین وام هایی هست که جوانان بعد از ازدواج می‌گیرند و معمولا تامین کننده بخشی از هزینه های مراسم یا لوازم خانگی آنهاست. طرح این وام که از حدود سال 88 و با هدف تسهیل ازدواج جوانان اجرایی شده، تاالان تغییرات زیادی داشته، از افزایش سقف وام گرفته تا تغییر روند ثبت نام و حذف صف‌های انتظار طولانی. اما حالا با نزدیک شدن به سال 1400 و با توجه به تغییرات شدید قیمت لوازم خانگی، مبلغ این وام به یکی از مهمترین دغدغه‌های مخاطبین این وام تبدیل شده است. همین موضوع باعث شد تا به بررسی آخرین اخبار منتشر شده در مورد وام ازدواج بپردازیم.

وام ازدواج سال 1400 چند میلیون تومان خواهد بود؟

معمولا مبلغ وام ازدواج به صورت سالیانه و در لایحه بودجه همان سال تعیین می‌شود. این روند امسال هم ادامه دارد و با توجه به بررسی لایحه بودجه در مجلس، اخباری در این زمینه منتشر شده است. در این راستا مجتبی رضا خواه؛ عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 خبر داد که اعضای این کمیسیون با افزایش سقف وام ازدواج تا 100 میلیون تومان موافقت کرده‌اند. البته این افزایش سقف شرایط خاصی نیز دارد!

بر این اساس مقرر شده؛ سقف وام برای مردان زیر 25 سال و زنان زیر 23 سال 100 میلیون تومان و برای سایر افراد 70 میلیون تومان در نظر گرفته شود. البته این موضوع هنوز در صحن مجلس مورد بحث و رای گیری قرار نگرفته و باید منتظر ارائه و رای گیری باشیم. اما در صورت تصویب این طرح، افرادی که در سال 1400 برای دریافت وام اقدام کنند شامل این شرایط خواهند شد.

اقساط وام ازدواج

وام ازدواج قرض الحسنه است و معمولا با 4% کارمزد در اختیار مشمولان قرار می‌گیرد. اما اقساط این وام به مدت بازپرداخت آن بستگی دارد و به صورت ماهیانه بازپرداخت می‌شود. در سال 99، بازپرداخت وام ازدواج 50 میلیون تومانی به صورت 7 ساله و با اقساط حدودا 680 هزار تومانی بوده است.

توجه کنید که در صورت افزایش سقف وام تا 100 میلیون تومان و ثابت ماندن مدت بازپرداخت، با فرض کارمزد 4 درصدی، اقساط این وام به حدود 1میلیون و 360 هزار تومان می‌رسد که در نتیجه هر زوج باید در ماه حدود 2 میلیون و 720 هزار تومان قسط پرداخت کنند. البته در گذشته معمولا با افزایش سقف وام، مدت بازپرداخت نیز افزایش پیدا کرده تا زوجین برای بازپرداخت با مشکلات کمتری مواجه شوند که در نتیجه درصورت افزایش مدت بازپرداخت تا 10 سال ، اقساط ماهیانه هر نفر به حدود 1 میلیون تومان می‌رسد.

برچسب‌ها
نظرات کاربران
  • سلام یسوال داشتم
    الان من آذر ثبت نام کردم هنوز نوبتم نشده اگه سال دیگه نوبتم بشه 100 میلیون میدن یا اینکه طبق قرارداد ک آذر دادن 50 میلیون میدن؟