آیا وام ازدواج سال آینده پرداخت می‌شود؟

آیا وام ازدواج سال آینده پرداخت می‌شود؟

در لایحه بودجه سال 1401 مبلغ وام ازدواج هنوز مشخص نشده است. تا قبل از این هر سال مبلغ وام ازدواج در بودجه مشخص می‌گردید.

حسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: امسال هر چه گشتیم در بودج وام ازدواج را پیدا نکردیم. چون دولت وام ازدواج را در بودجه سال آینده حذف کرده است.

شاید هدف دولت از مشخص نکردن مبلغ وام ازدواج این باشد که بتواند مبلغی را می‌تواند پرداخت کند.

دولت و بانک‌ها موافق افزایش نیافتن وام ازدواج بودند اما مجلس بر این مساله تاکید داشت و اصولا تصمیم مجلس اجرا می‌شد.

در سال 1401 با توجه به مشکلات اقتصادی و کسری بودجه، دولت نمی‌خواهد مبلغ وام ازدواج افزایش داشته باشد. ولی اما مجلس مانند هر سال خواستار افزایش مبلغ وام ازدواج است.

پیشنهاد این کمیسیون افزایش مبلغ وام ازدواج از ۷۰ به ۱۵۰ میلیون تومان است. کمی بیشتر از دو برابر افزایش! البته پیشنهاد این کمیسیون برای وام ازدواج زوجینی که زیر ۲۳ و ۲۵ سال سن داشته باشند، وام ۲۵۰ میلیون تومانی بود. این در حالی است که مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۰ برای این گروه، ۱۰۰ میلیون تومان بود و پیشنهاد کمیسیون اجتماعی مجلس افزایش ۲٫۵ برابری این رقم در سال آینده است.

آیا وام ازدواج در سال آینده پرداخت می‌شود؟ آیا مبلغ آن افزایش خواهد یافت؟ و یا تغییری نخواهد کرد؟ بخاطر اینکه برخی از متقاضیان وام ازدواج اعلام کرده اند که سایت ثبت‌نام و تعیین شعبه دریافت وام ازدواج بسته شده و افراد برای ثبت‌نام به سامانه دسترسی ندارند. باید منتظر بود تا چه خبری خواهد شد؟

برای مشاهده اخبار و اطلاع از شرایط وام ها می‌توانید اپلیکیشن سیگنال را نصب نموده و وارد کاشی بانک شوید.