واعظی: نشانه‌هایی از خرابکاری اسرائیل در نطنز داریم

واعظی: نشانه‌هایی از خرابکاری اسرائیل در نطنز داریم

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

 به گزارش اقتصادآنلاینبه نقل از ایلنا، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص اعلام خبر غنی‌سازی 60 درصد و پیام آن به دنیا گفت: در ارتباط با این اقدام طبیعی است که فعالیت‌های هسته‌ای ما ماهیت صلح‌آمیز دارد و هرکدام از این اقداماتی که انجام می‌شود معمول است. یعنی مشخص است که برای چه هدفی داریم آن را انجام می‌دهیم. 

واعظی ادامه داد: از سوی دیگر هرچه مذاکرات طولانی می‌شود فشار تحریم بیشتر خواهد شد و علی‌رغم اینکه دولت جدید آمریکا اعلام کرده فشار حداکثری ترامپ شکست خورده اما با حفظ تحریم‌ها نشان می‌دهد همان راه را ادامه می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه ما شاهد یک خرابکاری تروریستی بودیم، گفت: نشانه‌هایی از اتفاق اخیر نطنز داریم که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی پشت آن بوده است. طبیعی است که آنچه ما تصمیم گرفتیم هم درباره زنجیره IR6 و هم در مورد افزایش غنی‌سازی تا 60 درصد، هردو نتیجه اقدامات طرف مقابل است.

واعظی درباره سفر لاوروف به ایران نیز اظهار کرد: سفر بسیار خوبی بود و مذاکرات خوبی انجام شد. جلسه‌ای که با آقای ظریف داشتند بیش از سه ساعت طول کشید و معنای این زمان طولانی این است که همه موضوعات دوجانبه و ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار گرفت و طبیعی است که یکی از این موارد مسئله برجام بود و لاوروف هم حمایت خود را از آن اعلام کرد و به اجرای تعهدات همه طرفین و برداشتن تحریم‌ها تاکید داشت.

ادامه دارد….