واردات خودرو به کجا رسید؟ / آخرین وضعیت طرح واردات خودرو در مجلس

واردات خودرو به کجا رسید؟ / آخرین وضعیت طرح واردات خودرو در مجلس

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز،

به گزارش تجارت‌نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طرح واردات خودرو مورد بررسی قرار گرفت اما چند ایراد جزئی در این طرح وجود دارد که قابل برطرف شدن است.

ایزدخواه با تاکید بر اینکه اعضای کمیسیون صنایع ایرادات این طرح را رفع کرده‌اند عنوان کرد: طرح واردات خودرو در 15روز آینده در صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد و با رایزنی‌های که با شورای نگهبان و مجمع تشخیص خواهیم داشت تلاش می‌کنیم این طرح را مصوب کنیم.

رییس کارگروه خودرویی کشور همچنین با بیان اینکه یکی از مهمترین ابهامات این طرح محل تامین منابع ارزی آن بود اظهار کرد: برای تامین ارز مورد نیاز آن منابعی را اعلام کردیم که به منابع ارزی کشور لطمه وارد نشود و حتی به وضعیت ارزی کشور هم کمک کند.

وی درباره سرو سامان دادن به مراکز اسقاط خودرو هم گفت: در حال حاضر بسته‌حمایتی برای حمایت از مراکز اسقاط خودرو در کارگروه خودرویی کشور تدوین شده است.

ایزدخواه با اشاره به اینکه با اجرایی شدن این بسته علاوه برفراهم شدن زمینه عرضه گواهی‌های اسقاط خودرو در قالب بورس انرژی که می‌تواند مشکل نقدینگی را حل کند اظهار کرد: ملزم شدن تولیدکنندگان خودرو به اسقاط خودرو یکی دیگر از مزایای این بسته حمایتی است.

منبع: صداوسیما

آخرین اخبار مربوط به خودرو را در صفحه خودرو تجارت‌نیوز دنبال کنید.