هکر بایننس همچنان در حال پولشویی بیت کوین‌های به‌ سرقت رفته است

هکر بایننس همچنان در حال پولشویی بیت کوین‌های به‌ سرقت رفته است
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال، صرافی بایننس در ماه می (اردیبهشت) سال جاری به دلیل یک رخنه امنیتی، مورد حمله هکرها قرار گرفت. بنا به اعلام این صرافی، هکرها موفق شدند در یکی از تراکنش‌های تاییدشده، مبلغ ۷,۰۴۷ بیت کوین  را از این صرافی خارج کنند. هکری که مسیول حمله به صرافی […]

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

صرافی بایننس در ماه می (اردیبهشت) سال جاری به دلیل یک رخنه امنیتی، مورد حمله هکرها قرار گرفت. بنا به اعلام این صرافی، هکرها موفق شدند در یکی از تراکنش‌های تاییدشده، مبلغ ۷,۰۴۷ بیت کوین  را از این صرافی خارج کنند. هکری که مسیول حمله به صرافی بایننس بود، همچنان درگیر پولشویی و پاک‌سازی سکه‌های سرقتی خود است.

بر اساس گزارش «کلاین» (Clain.io)، تیم تحقیقاتی در خصوص جابجایی سرمایه‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال لوگزامبورگ و به نقل از کوین دسک، تاکنون چیزی در حدود ۷,۰۷۴ سکه دزدیده‌شده به‌ وسیله سرویس ترکیب «چیپ‌میکسر» (Chipmixer)، پاک‌سازی شده‌اند. به گفته کلاین، از ۱۲ ژوین (۲۲ خرداد) تا به حال، پولشویی حداقل ۴,۸۳۶ بیت کوین به روش ترکیب (mixing) انجام شده است.

در روش ترکیب، بیت کوین‌های الوده با بیت کوین‌های کاربران دیگر ترکیب می‌شود. از انجایی که تمامی سوابق تراکنش‌ها در بلاک چین قابل رهگیری است، سرویس‌های ترکیب به‌ دنبال این هستند که شناسایی سوابق چنین سکه‌هایی را پیچیده کنند و کار رهگیری ان‌ها را مشکل‌تر کنند.

طبق ادعای کلاین، چیپ‌میکسر تا به این‌جا از سکه‌های مسروقه پر شده است و از ۱۲ ژوین تا به حال، هکر سکه‌های خود را در چیپ میکسر قرار داده و هنوز اقدام به خارج‌کردن ان‌ها نکرده است. تیم تحقیقاتی کلاین در این رابطه اذعان داشت:

با توجه به غیرممکن‌ بودن پاک‌سازی چنین حجمی از سکه، رهگیری اقدامات بعدی هکر کار چندان سختی نیست. از همین رو توانسته‌ایم ادرس‌هایی که هکر برای اولین بار سکه‌های سرقتی را به ان‌ها منتقل کرده است را پیدا کنیم.

طبق گفته‌های کلاین، تا به حال چنین حجمی از سرمایه وارد چیپ‌میکسر نشده بود و این مسیله خود گواهی این است که اکثر سکه‌های خارج‌شده از چیپ‌میکسر متعلق به کسی جز هکر بایننس نیست.

هکر بایننس همچنان در حال پولشویی بیت کوین‌های به‌ سرقت رفته است

                           سکه‌های وارد شده به سرویس ترکیب چیپ‌میکسر

بررسی ادرس‌ها نشان می‌دهد که هکر، سکه‌های سرقتی خود را به بخش‌های کوچک‌تر (در حد ۱۰ سکه) تبدیل کرد. این کار به‌ منظور اماده‌سازی برای نقدکردن سکه‌ها صورت گرفته است. طی فرایند ترکیب، ۱۵۰ خوشه کشف شده‌اند که بر اساس ادعای برخی حجم این خوشه‌ها ۵,۳۰۰ بیت کوین است.

کلاین می‌گوید از ۴,۸۳۶ سکه وارد شده، ۱۸۳ بیت کوین متعلق به هکر است و احتمال این‌که ۸۱۴ بیت کوین دیگر نیز متعلق به وی باشد وجود دارد. از طرف تجزیه و تحلیل کلاین نشان می‌دهد که شواهد زیادی مبنی بر ورود این سکه‌ها به بازار وجود ندارد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.