هند برای خرید نفت از تهران باید پا سفت کند

هند برای خرید نفت از تهران باید پا سفت کند
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از ایرنا، نپلات که مدیر تحریریه روزنامه ساندی گاردین در دهلی نو است در گزارشی تحلیلی به دولت هند پیشنهاد داد که به رغم تحریم های آمریکا علیه صادرات نفتی ایران، باید خرید نفت از تهران را ادامه دهد. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اردیبهشت سال گذشته با […]

به گزارش سیگنال به نقل از ایرنا، نپلات که مدیر تحریریه روزنامه ساندی گاردین در دهلی نو است در گزارشی تحلیلی به دولت هند پیشنهاد داد که به رغم تحریم های آمریکا علیه صادرات نفتی ایران، باید خرید نفت از تهران را ادامه دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اردیبهشت سال گذشته با خروج یکطرفه از توافق هسته ای (برجام) دیگر کشورها را تهدید به تحریم در صورت ادامه خرید نفت از ایران کرد.

نپلات در ادامه می نویسد؛ هند با عدم خرید نفت از ایران در حال واگذاری بندر استراتژی چابهار به چینی هاست و پکن به رغم فشارها و تحریم های آمریکا همچنان به خرید نفت از ایران ادامه می دهد.

به نوشته کارشناس هندی، از دست دادن بندر چابهار می تواند یک عقب‌گرد بزرگ استراتژی نه تنها برای هند، بلکه برای متحد وی یعنی ایالات متحده به حساب آید.

هفته گذشته علی چگینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو در نشست خبری با خبرنگاران حوزه امور خارجه هند (IAFAC) گفت: تهران امیدوار است هند به خرید نفت از ایران ادامه دهد.

چگینی با اشاره به افزایش خرید محصولات کشاورزی هند از جمله سویا و برنج باسماتی توسط ایران و تاکید بر ضرورت دوجانبه بودن همکاری های تجاری میان دو کشور، افزود: هند، دوست و همسایه خوب و صمیمی ایران است و دو کشور دارای روابط دیرینه هستند و ما امیدواریم که هند، خرید نفت را از سر بگیرد.

سفیر ایران تاکید کرد: هند درک می کند که تحریم هایی یکجانبه توسط آمریکا اعمال شده و سازمان ملل هیچ نقشی در اجرای این تحریم ها ندارد.  

چگینی با اشاره به تحریم های یکجانبه آمریکا گفت: تجارت هند و ایران در سال ۲۰۱۹ تقریباً به ۱۳ میلیارد دلار رسید اما سرعت روند تبادلات تجاری کاهش پیدا کرد زیرا هند، واردات نفت خود را به دلیل تهدید تحریم های دولت دونالد ترامپ به صفر رساند.

آمریکا اردیبهشت ‌ماه سال گذشته از برجام خارج شد و تحریم‌های سنگین علیه ملت ایران را از سر گرفت. این اقدام واشنگتن با مخالفت جهانی روبرو شد و سایر کشورهای امضاکننده برجام اعلام کردند که با پیش‌بینی ساز وکارهایی برجام را حفظ می‌کنند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها