همکاری بارز، شستا و شرکت‌های بزرگ معدنی برای تولید لاستیک خودروهای فوق سنگین در بهار 1400

همکاری بارز، شستا و شرکت‌های بزرگ معدنی برای تولید لاستیک خودروهای فوق سنگین در بهار 1400

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد،

به ‌گزارش بااقتصاد، محمدرضا پورابراهیمی در آیین گشایش نمایشگاه نهضت تولید، بومی‌سازی و صادرات کرمان افزود: آمریکا از برجام خارج و تعهدات خود را اجرا ‌نکرد ‌و با ادبیاتی سخیف اعلام می کند که پس از بازگشت ایران به برجام، تعهدات خود را رعایت می‌کنیم، در حالی که خودشان در ابتدا از برجام خارج شدند.

وی اظهار داشت: راه مواجهه با دشمنان و با ادبیات سخیفشان این است که روی پای خود بایستیم و صنعت کشور را با اتکا به بومی سازی پیش ببریم.

وی با بیان اینکه پاسخ آمریکا را با بومی سازی و صادرات و جهش تولید خواهیم داد گفت: حتی برخی از مسئولان آمریکا می‌گویند با اوضاع جدید باید مذاکره کنیم و در این شرایط هر هفته ممکن است که تعهدات هفته قبل خود را به علت گذشت زمان رعایت نکنند، پس قابل اعتماد نیستند و پاسخ آمریکا را با توسعه اقتصاد دانش بنیان و رشد اقتصادی خواهیم داد.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس با بضاعت خود از فعالیت‌های تولیدی بخش خصوصی حمایت و در راستای رفع مشکلات این حوزه ازجمله بانکی و مالیاتی و سایر موارد اقدام می کند و این اقدامات در گذار ایران از گردنه دشوار تحریم ها خود را نشان می دهد.

وی افزود: آمریکا کاری نبوده که علیه ایران انجام ندهد و فشار حداکثری رییس جمهور پیشین این کشور بر ایران در دنیا نمونه نداشت که با این وجود مسیر اقتدار جمهوری اسلامی به واسطه پایمردی مردم و مجاهدت صنعتگران و تولید برای عزت کشور و گذار از این دوره موثر است.

پورابراهیمی اضافه کرد: ظرفیت نیازسنجی کالاهای مورد نیاز و تولید آن در استان کرمان وجود دارد لذا درخواست داریم که این ظرفیت‌ها را با مدلی موفق و توانمند عملیاتی کنیم که آن را به کشور نیز گسترش دهیم.

وی ادامه داد: سالانه میانگین 800 میلیون دلار واردات الکترود گرافیکی برای صنعت فولاد کشور داریم لذا در زمانی‌که تراز تجاری ایران با 35 میلیارد دلار بسته می شود، این رقم، عدد پایینی نیست.

وی افزود: بسیاری از این محصولات مورد نیاز صنعت فولاد کشور وارداتی است و استان کرمان می تواند 25 درصد این ظرفیت را جذب و تولید کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت های فولادی خارج از استان تاکنون اقدامی به صورت عملیات در تولید داخلی و بومی سازی و صادرات این کالاها انجام نداده اند که علت آن را دشواری کار اعلام می کنند که قابل پذیرش نیست.

وی بیان داشت: واردات چالش اصلی ما است و پورسانت های واردات به‌عنوان اصلی ترین عامل، دست ما را در حوزه تولید داخلی باز گذاشته تا مسیر حرکت به سمت تولید واقعی برود و این در حالیست که مافیای واردات اجازه تولید نمی دهد لذا ضرورت دارد که مدیران جسور پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه سه نشست برای تامین الکترودهای گرافیکی فولاد کشور در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گذاشتیم تاکید کرد: در این راستا شرکت های فولادی داخل استان کرمان برای تولید با ظرفیت 30 هزار تن پای کار آمدند که نیاز خود را تامین کنند.

پورابراهیمی عنوان کرد: تمامی لاستیک خودروهای فوق سنگین تراک ها به عنوان نیاز امروز صنایع و معادن کشور، وارداتی و سالانه عددی قابل توجه ارزبری از کشور دارد، در حالی که شرکت های لاستیک ما جزو هشت رتبه برتر دنیا هستند و امکان تولید این محصولات داخل کشور وجود دارد اما هیچ شرکتی در این راستا اقدام نمی کند که باید با نیازسنجی این اقلام را تولید کنیم.

وی گفت: در این راستا شرکت لاستیک بارز کرمان با هماهنگی شستا و شرکت های بزرگ معدنی در داخل و خارج استان پای کار می‌آیند و بزرگترین ظرفیت در حوزه تولید لاستیک خودروهای فوق سنگین در کرمان تشکیل شد که با سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد ‌تومان ظرف یک ماه آینده برنامه تولید خود را آغاز می کند.

وی افزود: باید با برقراری ارتباط پارک علم و فناوری و صنعت، بومی سازی و تجهیز شرکت های دانش بنیان کشور، تقویت شود./ ایرنا

 

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.