هشدار سنتیمنت: به سطح FOMO رسیده‌ایم، احتمال اصلاح قیمت بیت کوین!

هشدار سنتیمنت: به سطح FOMO رسیده‌ایم، احتمال اصلاح قیمت بیت کوین!
خلاصه اخبار

تحلیلگران سنتیمنت (Santiment)، شرکت تجزیه‌و‌تحلیل ارزهای دیجیتال، نظرات خود را در پی افزایش اخیر قیمت بیت کوین به اشتراک گذاشته‌اند. به گزارش میهن بلاکچین، به گفته این شرکت تحلیلی، بیت کوین اخیرا به بالای ۶۶٬۰۰۰ دلار رسیده که باعث ایجاد هیجان در میان معامله‌گران شده است. استدلال سنتیمنت این است که پامپ این هفته، بیشتر …

تحلیلگران سنتیمنت (Santiment)، شرکت تجزیه‌و‌تحلیل ارزهای دیجیتال، نظرات خود را در پی افزایش اخیر قیمت بیت کوین به اشتراک گذاشته‌اند.

به گزارش میهن بلاکچین، به گفته این شرکت تحلیلی، بیت کوین اخیرا به بالای 66٬000 دلار رسیده که باعث ایجاد هیجان در میان معامله‌گران شده است. استدلال سنتیمنت این است که پامپ این هفته، بیشتر در آلتکوین‌ها احساس شد، زیرا بسیاری پس از افزایش BTC در سه هفته گذشته سود خود را برداشت کردند.

احتمال اصلاح قیمت بیت کوین

تحلیلگران این شرکت تحلیلی معتقدند قیمت بیت کوین به سطح فومو (FOMO) رسیده و ممکن است اصلاحی در راه باشد. سنتیمنت هشدار داد که صبر گاوها می‌تواند مورد آزمایش قرار گیرد، زیرا احساسات عمومی در بازار ارزهای دیجیتال از سطوح FOMO (طمع) برای بیت کوین فراتر رفته است. به اعتقاد تحلیلگران این اتفاق معمولا با نزدیک شدن به سقف‌های محلی همزمان است. به گفته سنتیمنت، این سقف محلی می‌تواند امروز، آخر این هفته یا در هفته‌های آینده بسته به رفتار نهنگ‌ها ظاهر شود.

تحلیلگران بر این باورند که با رسیدن قیمت بیت کوین به سطوح طمع، احتمالا بازار ارزهای دیجیتال به طور فزاینده‌ای اصلاحاتی را تجربه خواهد کرد. آنها به آستانه‌ای در حدود 63٬000 دلار برای سطح طمع اشاره کردند. به گفته تحلیلگران، سطح 53٬000 دلار باعث می‌شود جامعه در منطقه ترس قرار گیرد که می‌تواند بازگشت بازار و صعود مجدد را رقم بزند.

آنها منطقه بین 63٬000 دلار تا 53٬000 دلار را به عنوان منطقه خنثی تعریف کردند و معتقدند بازار در این محدوده کمتر به صورت قابل پیش‌بینی رفتار می‌کند.

مناطق ترس، طمع و خنثی در نمودار قیمت بیت کوین
مناطق ترس، طمع و خنثی در نمودار قیمت بیت کوین؛ منبع: Santiment

با این حال، تحلیلگران سنتیمنت نیز ادعای جالبی دارند. آنها باور ندارند که بیت کوین پس از سقوط به منطقه 50٬000 لار یا 60٬000 دلار دوباره خریداری شود. آنها فکر می‌کنند تنها راه برای تحقق این امر این است که خودِ اقتصادهای جهان سیگنال‌های هشدار بدهند.

در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین تا حدودی از سقف 66٬000 دلاری خود عقب‌نشینی کرده است. در حال حاضر، BTC با قیمت 65٬692 دلار معامله می‌شود و در هفته گذشته 4.3٪ افزایش یافت. از سوی دیگر، قیمت اتریوم 5.75٪ افزایش یافته و پس از مدت‌ها در این هفته عملکرد بهتری نسبت به BTC داشته است.

سنتیمنت در مورد اتریوم به کارمزد این شبکه اشاره کرد که اخیرا افزایش یافته، هر چند این افزایش‌ها بر احساسات نسبت به ETH تاثیری نداشته است:

نبود حساسیت نسبت به این موضوع در بحث‌های اجتماعی بیشتر بر اساس این ایده است که اگر کارمزدها به طور چشمگیری افزایش پیدا نکنند، بعید است در کوتاه‌مدت به مانع مهمی برای قابلیت استفاده اتریوم تبدیل شوند.

شایان ذکر است افزایش کارمزدها گاهی اوقات می‌تواند نشان‌دهنده نزدیک شدن بازار به اوج سفته‌بازی باشد، زیرا کارمزدهای بالاتر اغلب همزمان با هجوم فعالیت شبکه ناشی از هیاهوی بازار است. با این حال، این افزایش خفیف فعلی در کارمزدها بعید است دلیلی برای نگرانی باشد. در مقابل، منعکس‌کننده فعالیت‌های سالم و رو به رشد در اکوسیستم اتریوم است؛ به ویژه در DeFi و معاملات سفته‌بازانه در توکن‌های کوچکتر.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *