هزینه‌ی توسعه‌ی بیت کوین توسط چه کسانی تامین می‌شود؟

هزینه‌ی توسعه‌ی بیت کوین توسط چه کسانی تامین می‌شود؟

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

تامین هزینه‌ی توسعه‌ی بیت کوین

گزارش صرافی بیت‌مکس نشان می‌دهد که بلاک‌استیم(Blockstream) و آزمایشگاه لایتنینگ(Lightning Labs) موسسات برتری هستند که بر روی توسعه‌ی بیت کوین فعالیت می‌کنند. این موسسات بر روی توسعه‌ی روش‌های رفع مشکل مقیاس‌پذیری در شبکه‌ی بیت کوین فعالیت می‌کنند که در بلند مدت قابل استفاده است. روش‌های ارائه شده توسط این موسسات با هدف کاهش تراکم در شبکه‌ی اصلی بیت کوین، پردازش تراکنش‌ها را به زنجیره‌های جانبی منتقل می‌کنند.

توسعه‌ی بیت کوین

نهاد‌های مستقل متعددی وجود دارند که منابع گسترده‌ای را برای ارتقاء بیت کوین تامین می‌کنند و اغلب آن‌ها غیر انتفاعی هستند. چین‌کُد لبز(Chaincode Labs) و ام‌آی‌تی دی‌سی‌آی(MIT DCI) را می‌توان به عنوان مهم‌ترین موسسات در این زمینه عنوان کرد. همچنین موسسات دیگری نیز همانند دیجی‌لبز(DG Labs) و اسکوئر کریپتو(Square Crypto) نیز در این زمینه فعالیت دارند.

گزارش اخیر صرافی بیت‌مکس سی و سه موسسه که در توسعه‌ی بیت کوین مشارکت می‌کنند را فهرست کرده است. با این وجود، مشارکت بسیاری از نهاد‌های فعال در این زمینه به‌سادگی قابل ردیابی نیست. در نتیجه، بدون تردید می‌توان ادعا کرد که فرآیند ارتقاء بیت کوین به خوبی از سوی نهاد‌های متعدد پشتیبانی و حمایت می‌شود.

با این وجود فعالیت بنیاد بیت کوین(The Bitcoin Foundation) که زمانی اصلی‌ترین نهاد توسعه‌ی بیت کوین محسوب می‌گردید، بسیار کمرنگ شده است. اگرچه بنیاد بیت کوین از نظر فنی همچنان فعال است، اما در پروژه‌های مهم شبکه‌ی بیت کوین مشارکت ندارد.

رقابت در حوزه‌ی بلاکچین به‌طور پیوسته افزایش می‌یابد

اگرچه تیم توسعه‌دهندگان بیت کوین جامعه‌ی گسترده و متنوعی را شامل می‌گردد، توسعه‌دهندگان آلت‌کوین‌ها معمولا به شدت متمرکز هستند. به عنوان مثال بیش از یک هزار توسعه‌دهنده در بنیاد اتریوم(Ethereum) و آیوتا(Iota) فعالیت می‌کنند. توسعه‌ی رمزارزها به صورت متمرکز دارای معایبی است، اما این ویژگی پلتفرم‌ها را قادر می‌سازد تا با اهدف روشن و واضح رمزارزها را توسعه دهند. پروژه‌های رمزارزی که منابع مالی مناسبی را در اختیار دارند، قادر به استخدام برنامه‌نویسان برتر و مستعد هستند.

با وجود رقابت گسترده فضای آلت‌کوین‌ها، بزرگترین توسعه‌دهندگان بیت کوین در جستجوی روش‌هایی برای افزایش بهره‌وری شبکه‌ی بیت کوین هستند. طرفداران بیت کوین به خوبی می‌دانند که معماری کنونی شبکه‌ی بیت کوین امکان استفاده از ظرفیت شبکه‌ی این رمزارز را به‌طور کامل فراهم نمی‌کند و روش‌های مقیاس‌پذیر ساختن شبکه‌ی بیت کوین همچنان به‌طور کامل تکمیل نشده‌اند. به منظور حفظ جایگاه بیت کوین به عنوان بزرگترین رمزارز بازار رفع مشکلات اشاره شده ضروری به‌نظر می‌رسد.

گسترش تکنولوژی بلاکچین

بدون شک همزمان با گسترش حوزه‌ی رمزارزها توسعه‌دهندگان مستعد بیشتری فعالیتشان را در این حوزه آغاز خواهند کرد. در حقیقت هم‌اکنون حوزه‌ی تکنولوژی دفتر‌کل توزیع شده دارای سریع‌ترین رشد در علوم کامپیوتری است و به نظر می‌رسد همچنان در مراحل آغازین عصر تکنولوژی بلاکچین قرار داریم.

گسترش تکنولوژی بلاکچین نشان می‌دهد که این نو‌آوری هم‌اکنون به عنصر کلیدی زندگی مدرن تبدیل شده است. فرآیند توسعه‌ی گسترده و غیرمتمرکز بیت کوین هم‌اکنون توسط فعالان متعددی در این حوزه پشتیبانی می‌شود.

بر اساس گزارش کوینیت، مجله‌ی تایمز بیت کوین را به صورت «مسیر آزادی» و «روشی برای دور زدن اقتدار گرایی» معرفی کرده است. همچنین نویسنده‌ی مقاله خواستار توسعه‌ی بیت کوین به صورت اولویت جهانی شده است.

آیا یک رمزارز غیرمتمرکز باید به صورت غیرمتمرکز نیز توسعه یابد؟ نظر شما نسبت به گستردگی فرآیند توسعه‌ی بیت کوین در مقایسه با دیگر رمزارزها چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.