هر مشکلی به دست مردم حل می‌شود

هر مشکلی به دست مردم حل می‌شود

به گزارش سیگنال به نقل از شبکه خبر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

آقای قالیباف در اختتامیه جشنواره ملی ”رفیق خوشبخت ما“؛ افزود: امام (ره) به دولتمردان می‌فرمودند؛ دولت‌ها به سمت کار‌هایی بروند که مردم نمی‌توانند آن را انجام دهند؛ هر کاری که مردم می‌توانند انجام دهند؛ دولت‌ها در آن دخالت نکنند.
وی گفت: متاسفانه همه دولت‌ها هر کاری را می‌خواهند در دست بگیرند؛ الا اینکه آن کار از دستشان بیفتد و رهایش کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر مشکلی به دست مردم حل می‌شود، افزود: هر انسان مؤثری از بطن مردم حرکت کرده است که نمونه آن شهید سلیمانی و همه شهدای همرزم ایشان بودند که اگر به نحوه زندگی و خدمت آن‌ها دقت کنیم می‌بینیم از دل مردم و سازمان‌های مردم نهاد بیرون آمده اند.
آقای قالیباف با تاکید بر اینکه به صرف آموزش و دانشگاه و تحصیل به تنهایی به جایی نمی‌رسیم، افزود: شایسته سالاری، شایسته گزینی و شایسته پروری در نهاد‌های برخاسته از مردم اتفاق می‌افتد؛ نه نظام‌های اداری، بخشنامه‌ها و دستورالعمل ها.
وی گفت: اگر انقلاب به پیروزی رسید؛ با تکیه بر همین باور‌ها بود و در دوران دفاع مقدس با این روحیه و باور‌ها توانستیم به پیروزی برسیم و شهید سلیمانی و دیگر شهدا در این مسیر رشد کردند.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: جهاد سازندگی، سپاه و بسیج به عنوان یک نهاد انقلابی با همین دیدگاه شکل گرفت و امروز نیز هلال احمر می‌تواند با همین رویکرد در خدمت مردم باشد.
آقای قالیباف؛ خداباوری را دومین شاخصه مهم پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: باید بدانیم سنت‌های الهی تغییر ناپذیرند و اگر به این موضوع اعتقاد داشتیم؛ هیچ گاه تسلیم هیچ ظلمی نمی‌شویم و هیچ کسی بر کسی ظلم نمی‌کند.
وی افزود: خودباوری و به خود ایمان داشتن؛ سومین عنصر مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود و در همین راستا امام (ره) می‌فرمود؛ ما می‌توانیم و این شعار را در همه عرصه‌ها باید نشان دهیم و سختی‌ها ما را باز ندارد و بدانیم اگر خود را باور داشته باشیم و در مسیر الهی گام برداریم در برابر هرگونه فشار دشمن؛ پیروزی با ما است.
رئیس مجلس شورای اسلامی؛ سازمان‌های مردم نهاد را واجد شرط خود پاکیزگی و خدمتگزاری دانست و گفت: امروز سازمان‌های مردم نهادی مانند بسیج و سازمان جوانان هلال احمر در حقیقت تبلور حضور سازمان یافته و مسئولیت پذیر یک جامعه و یک ملت هستند و پیشقراولان این حرکت و برای هر حرکتی پیشتاز هستند.