هجوم آرژانتینی ها به سمت استیبل کوین ها درمیان تورم بالای این کشور

هجوم آرژانتینی ها به سمت استیبل کوین ها درمیان تورم بالای این کشور
خلاصه اخبار

نرخی که شهروندان در آرژانتین برای مبادله ارز فیات بومی، پزوی آرژانتین، با دلار آمریکا…

به گزارش سیگنال به نقل از آکادمی هلاکوئی

نرخی که شهروندان در آرژانتین برای مبادله ارز فیات بومی، پزوی آرژانتین، با دلار آمریکا استفاده می کنند، به دلیل جو ناامن سیاسی و اقتصادی که این کشور در حال حاضر با آن مواجه است، به شدت کاهش یافته است. استعفای مارتین گوزمان (Martin Guzman)، وزیر اقتصاد، موج‌ های شوک دیگری نیز ایجاد کرد، زیرا او یکی از بزرگترین امضاکنندگان قراردادی بود که این کشور با صندوق بین‌المللی پول (IMF) برای بازسازی بدهی‌ های این کشور با این سازمان منعقد کرده بود.

استعفای گوزمان همچنین باعث اخراج سایر کارمندان مهم این وزارتخانه از جمله رامیرو توسی، روبرتو آریاس و رودریگو روته شد. این باعث شد که نرخ مبادله پزو به دلار آمریکا در صرافی های مختلف رمزارزی به رکوردهایی برسد. بر اساس گزارش بلومبرگ، این نرخ در صرافی بایننس به 257 پزو آرژانتین رسید که 6.6 درصد افزایش داشت. در صرافی لیمون کش، قیمت ها 11 درصد افزایش یافت و به 279 پزو رسیده است.

تورم و کاهش ارزش، آرژانتینی ها را به سمت ارزهای خارجی و رمزارزها سوق می دهد

این وضعیت باعث شده است که آرژانتینی‌ ها سریعا پزو خود را با ارزهای خارجی مانند دلار آمریکا و همچنین با استیبل کوین‌ هایی مانند USDT مبادله کنند. حتی با انتصاب وزیر اقتصاد جدید، سیلوینا باتاکیس، بازار به نرخ های قبلی خود بازنگشت. به گفته رسانه های محلی، نرخ ارز حتی به 280 پزو در هر دلار کاهش یافت و حتی در برخی صرافی ها به مرز 300 پزو در هر دلار هم رسیده است.

علاوه بر این، حجم معاملات استیبل کوین به میزان قابل توجهی افزایش یافت. برخی از صرافی افزایش 500 درصدی در حجم معاملات را در ساعاتی از تعطیلات آخر هفته گزارش کردند، در حالی که بیشتر معامله گران سعی می کنند برای استفاده از فرصت های آربیتراژ، افزایش بازارهای سنتی را پیش بینی کنند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.

منبع: news.bitcoin