نگرانی پنتاگون از هدف قرار گرفتن پایگاه‌های آمریکا در منطقه

نگرانی پنتاگون از هدف قرار گرفتن پایگاه‌های آمریکا در منطقه
خلاصه اخبار

با تشدید تنش‌های امنیتی در غرب آسیا، پنتاگون دستور داده است تا ادوات نیروی هوایی ایالات متحده در منطقه افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده به ارتش این کشور دستور داده است تا قوای هوایی آمریکا در غرب آسیا را افزایش دهند و دیگر نیروهای مسلح آمریکا هم در وضعیت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

«پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد وزیر دفاع این کشور به تعداد بیشتری از نظامیان این کشور دستور آماده‌باش داده تا برای مواجهه با تحولات مختلف در منطقه غرب آسیا آمادگی کافی داشته باشند.

در این بیانیه آمده است: «وزیر دفاع تصریح کرده است که اگر ایران، شرکا یا نیروهای نیابتی‌اش از این فرصت برای هدف قرار دادن نیروها یا منافع آمریکا در منطقه استفاده کنند، ایالات متحده تمامی اقدامات لازم برای دفاع از شهروندان خود را انجام خواهد داد.»

حملات ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان از دوم مهر ادامه دارد و علاوه بر تخریب مناطق مسکونی، منجر به شهادت و زخمی شدن نیروهای حزب‌الله و شهروندان لبنانی شده است. این جنایات موجی از محکومیت‌های بین‌المللی را به همراه داشت. از جمله چهره‌هایی که به شهادت رسیدند می‌توان به «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان اشاره کرد که حزب‌الله روز شنبه در بیانیه‌ای شهادت او را تایید کرد.

با ترور شهید نصرالله، نگرانی ایالات متحده از احتمال انتقام‌گیری جنبش‌های مقاومت منطقه و هدف قرار دادن مواضع آمریکا یا رژیم صهیونیستی در غرب آسیا افزایش یافته است.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *