نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (27 مرداد)

نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (27 مرداد)
خلاصه اخبار

بیت کوین (BTC) روز سه شنبه 2 درصد دیگر سقوط کرد و چهارمین کندل روزانه…

به گزارش سیگنال به نقل از آکادمی هلاکوئی

بیت کوین (BTC) روز سه شنبه 2 درصد دیگر سقوط کرد و چهارمین کندل روزانه متوالی خود را در ناحیه منفی بست. به این ترتیب، بزرگترین ارز رمزنگاری شده بازار، از روز 14 آگوست (23 مرداد) که برای مدت کوتاهی از مرز 25000 دلار عبور کرد، حدود 6 درصد کاهش یافته است. نمودار ساعتی BTC نشان می دهد که معامله گران به قرار گرفتن شاخص مقاومت نسبی (RSI) در منطقه اشباع خرید نشان می دهند.

در حال حاضر، بیت کوین با حدود 4 درصد کاهش در تایم فریم روزانه، با قیمت 23388 دلار و ارزش بازاری در حدود 447.43 میلیارد دلار ترید می شود. ولی با توجه به اصلاح گسترده آلتکوین ها، چیرگی آن بر بازار به مرز 40 درصد بازگشته است.

بازارهای سنتی نیز با وضعیتی مختلط جلسه معاملاتی خود را به پایان رساندند. شاخص های میانگین صنعتی داوجونز (DJIA)، نزدک کامپوزیت و S&P 500 به ترتیب 0.5٪، 1.3٪ و 0.7٪ کاهش یافتند. از سوی دیگر، گزارش خرده فروشی ماه به ماه در ایالات متحده در ماه جولای (تیر و مرداد) ثابت بود، در حالی که اجماع تحلیلگران بر افزایش 0.1٪ این معیار قرار داشت.

بازارهای مشتقات نیز اخیراً اندکی صعودی شده اند، زیرا نرخ وجوه برای BTC دوباره به سمت محدوده مثبت حرکت کرده است. نرخ وجوه نشان دهنده میزان پرداخت به معامله گرانی است که روی یک دارایی خاص، پوزیشن های لانگ یا شورت دارند. در شرایط فعلی، نرخ های وجوه در تاریخ 16 آگوست (25 مرداد) پس از دو روز منفی، مثبت شد که حاکی از یک تغییر احتمالی به سمت تمایلات صعودی در بازار است.

در همین حال، رؤسای بانک مرکزی ایالات متحده افزایش بیشتر نرخ بهره در ماه‌های آینده را پیش‌بینی می‌کنند، اما سرعت این افزایش به محض مشاهده تاثیر قابل‌توجه سیاست‌گذاری های اخیر فدرال رزرو بر نرخ تورم، احتمالاً کاهش خواهد یافت.

بایننس کوین طی 24 ساعت گذشته، 4.36% کاهش یافته و به 306 دلار رسیده است. ریپل هم کاهش 3.13 درصدی را شاهد بوده و با قیمت 0.37 دلار معامله می شود. این کاهش قیمت در میان سایر آلتکوین های بزرگ بازار محسوس تر است. در همین زمان، رمزارزهایی مثل کازماس (0.77%)، مونرو (1.37%) و چلیز (5.23%) افزایش قیمت داشته اند.

ارزش تجمعی بازار کریپتو نیز امروز به 1.118 تریلیون دلار رسیده و شاخص و ترس و طمع بازار با کاهشی چشمگیر، عدد 30 را نشان می دهد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.

منبع: coindesk