نگاهی به صنعت فلزات اساسی در بورس امروز / فملی برخلاف هم گروهی هایش با سبزپوشی همراه شد

نگاهی به صنعت فلزات اساسی در بورس امروز / فملی برخلاف هم گروهی هایش با سبزپوشی همراه شد

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصادآنلاینهانا پاکمند؛ در هجدهمین روز اردیبهشت ماه 1400، شاخص صنعت فلزات اساسی، 6هزار و 202واحد، معادل 0.7درصد رشد کرد و عدد 883هزار واحد را رقم زد. حدود دوهزار و 635میلیون برگه سهم نمادهای فلزی جا به جا شد. همچنین گروه فلزات اساسی، با خروج 56میلیارد تومانی پول حقیقی، از این حیث پس از گروه محصولات شیمیایی و فرآورده‌های نفتی، سوم شد.

عملکرد بزرگان فلزی در روزی که گذشت

سهام شرکت ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ (فملی)، از ابتدای معاملات وارد رنج مثبت شد د و در نهایت با سه درصد رشد، قیمت 12,180ریال را برای قیمت آخرین معامله رقم بزند. همچنین فملی با سه درصد رشد قیمت پایانی، روز آینده را با قیمت 12,000ریال آغاز خواهد کرد. حجم معاملات فملی به بیش از 113میلیون برگه سهم و ارزش معاملات این نماد به بیش از 135میلیارد تومان رسید.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید!

فملی

امروز فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، معاملات نزولی را تجربه کرد و در نهایت با 0.3درصد افت، قیمت پایانی 11,930ریال را رقم زد و مجددا به روند نزولی بازگشت. فولاد با ثبت قیمت 11,820ریال به استقبال روز آینده رفت که نسبت به روز گذشته 1.2درصد افت کرده است. همچنین با معاملاتی به ارزش54میلیارد تومان، حجم معاملات فولاد به 45میلیون برگه سهم رسید.

فولاد

روند معاملات فولاد خوزستان (فخوز) نیز مشابه فولاد بود و این نماد پس از معاملاتی نزولی، افت 1.3درصدی را رقم زد و عدد 14,330ریال را ثبت کرد. قیمت آخرین معامله فخوز نیز با 0.1درصد افت به عدد 14,500ریال رسید. با جابجایی 9میلیون برگه سهم، ارزش معاملات فخوز به 13میلیارد تومان رسید.

فخوز

ذوب آهن اصفهان (ذوب) معاملاتش را با صف فروش آغاز و با صف فروش به پایان رساند. قیمت آخرین معامله ذوب به 3,086ریال رسید که نشان از افت سه درصدی آن دارد. همچنین ذوب با سه درصد افت، معاملات روز آینده خود را با قیمت 3,083ریال آغاز خواهد کرد. امروز حدود 66میلیون برگه سهم ذوب خرید و فروش شد که حقیقی‌ها 64درصد سفارشات فروش و 88درصد سفارشات خرید را ثبت کردند. همچنین ارزش معاملات ذوب به 20میلیارد تومان رسید.

ذوب

فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با افت دو درصدی، قیمت پایانی 19,620ریال را به ثبت رساند. همچنین کاوه که در مدار نزولی قرار گرفت، با ثبت قیمت 19,390ریالی، سه درصد افت کرد. امروز بیش از چهار میلیون برگه سهم ذوب رد و بدل شد و ارزش معاملات این نماد به بیش از هشت میلیارد تومان رسید. همچنین سهامداران حقیقی کاوه، سهم 41درصدی در خرید و 70درصدی در فروش این سهم داشتند.

کاوه

معامله‌گران تنها یک میلیون و 200هزار برگه سهم تولیدی فولاد سپید فراب کویر، که از دیگر نماد‌های فلزی بازار است را خرید و فروش کردند و امروز اقبالی به این سهم دیده نشد.

کویر

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.