نوسانات بازار سرمایه در تمامی اقتصادها امری طبیعی است

نوسانات بازار سرمایه در تمامی اقتصادها امری طبیعی است

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد دژپسند روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهرستان آمل در مازندران گفت: دولت همواره قائل به گردش آزاد سرمایه در بازار بورسبوده و از دخالت در این مسئله پرهیز کرده است.

وی با بیان اینکه قیمت‌گذاری کالاها در بورس بر اساس ضوابط و قوانین شورای عالی بورس انجام می‌شود تاکید کرد: این مسئله منجر به پویایی هرچه بیشتر بازار سرمایه نیز خواهد شد.

وزیر اقتصاد و دارایی بر عدم دخالت دولتی در قمیت گذاری کالاهای بورس اشاره کرد و افزود: البته دولت نقش نظارتی خود بر بازار سرمایه و تمامی بازارها برای جلوگیری از فساد را کنار نخواهد گذاشت.

وی در مورد فروش سهام فولادی ها و پالایشی نیز گفت: تمامی قیمت گذاری این کالا و محصولات خارج از دخالت دولت انجام شد و نوسانات موجود در بازار را نباید از چشمان دولت دید.

سهم 95 هزار میلیاردی واگذاری شرکت‌های دولتی برای تامین بودجه

وزیر اقتصاد و دارایی همچنین درباره شایعات مبنی بر تامین بودجه کشور از محل بازار بورس نیز تاکید کرد: دولت هیچگاه به دنبال دستکاری بورس برای تامین بودجه نبوده و این مسئله ریشه در واقعیت ندارد.

دژپست همچنین گفت: اما بخشی از بودجه سال آینده دولت باید از محل واگذاری شرکت های دولتی تامین شود که دولت به جای فروش آزاد به دنبال فروش این شرکت ها در بازار بورس است.

وی با اشاره به اینکه حدود 95 هزار میلیارد تومان از بودجه سال 1400 باید از محل واگذاری شرکت های دولتی تامین شود افزود: قیمت گذاری شرکت های دولتی نیز بر اساس ضوابط و تصمیمات شورای عالی بورس انجام می شود.

وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد: واگذاری شرکت های دولتی در بورس لزوما به صورت شناور نیست و ممکن است به صورت بلوکی باشد.

دژپسند گفت: واگذاری بلوکی شرکت‌ها در بازار سرمایه هم برای تقویت بورس موثر است و هم از ایجاد برخی رانت در تملک این شرکت ها جلوگیری خواهد کرد به علاوه اینکه مسبب رشد بورس نیز هست.

وزیر امور اقتصاد و دارایی روز پنجشنبه طی سفری به استان مازندران از چندین واحد تولیدی و صنعتی شهرستان آمل بازدید کرد و مشکلات تولید کنندگان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.