نوسازی ۶۰۰ هزار واحد مسکونی محلات کم‌برخوردار در ۴ سال

نوسازی ۶۰۰ هزار واحد مسکونی محلات کم‌برخوردار در ۴ سال

به گزارش سیگنال به نقل از هیبنا،

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنابه نقل وزارت راه، محمد آیینی در پایان نشست ستاد بازآفرینی شهری که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در مقوله مسکن با توجه به شرایطی که در دولت سیزدهم فراهم شده و نوسازی 150 هزار واحدی که سالانه در برنامه قرار داده‌ایم، امیدواریم در مدت چهار سال نوسازی 600 هزار واحد مسکونی در این مناطق انجام شود که فرصت بسیار خوبی است. از مردم نیز دعوت می‌کنم از این فرصت فراهم‌شده استفاده کنند.

وی افزود: هر آنچه به عنوان امتیاز و تشویق برای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده، در طرح سازماندهی بافت‌های فرسوده و محلات کم‌برخوردار نیز فراهم است اما با این تفاوت که دیگر نیازی به شرایطی از جمله سکونت در شهر و فرم “ج” مسکن سبز و موارد دیگر نیست. علاوه بر این، شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز تسهیلاتی برای نوسازی محلات کم‌برخوردار فراهم می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آنچه اکنون در طرح نهضت ملی مسکن فراهم شده، اعطای تسهیلات است و در شرایط حاضر برای 10 هزار واحد، وام 300 میلیونی با نرخ 9.5 درصد فراهم کرده‌ایم. این رقم در شهر اهواز به عنوان کلان‌شهر 400 میلیون تومان و در سایر شهرها 350 میلیون تومان است.

آیینی ادامه داد: وام اسکان موقت نیز به میزان 30 میلیون تومان قرض‌الحسنه دیده شده تا این مناطق زودتر نوسازی شوند. از شهرداران خواهش می‌کنم که تخفیف صددرصدی برای عوارض پروانه ساخت در نظر بگیرند و در اسرع وقت و حداکثر تا یک ماه پروانه را صادر کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه دستگاه‌های حمایتی فضا را فراهم می‌کنند که نوسازی مسکن سریع‌تر انجام شود، گفت: این نهادها به مقوله معیشت، اشتغال‌ و بهداشت و درمان نیز توجه می‌کنند و فضا را برای نوسازی مسکن فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به آغاز اجرای پایلوت طرح ساماندهی محلات کم‌برخوردار خوزستان افزود: در این طرح، مسئولیت هدایت و راهبری توانمندسازی محلات کم‌برخوردار شامل بافت‌های فرسوده، با استاندار خوزستان است.

آیینی بیان کرد: از امروز به عنوان پایلوت این کار برای چند مسکن انجام می‌شود و ما نیز این آمادگی را داریم که برای شهرداران آموزش‌های لازم را ارائه دهیم که چگونه پروانه دریافت کنند و حمایت کنند تا این کار سریع‌تر انجام شود. همه این افراد و نهادها را به عنوان لشکریان نوسازی مسکن می‌دانیم تا سقف ناامن بالای سر مردم برداشته شود.

برچسب‌ها