نهنگ ها بیت کوین های خود را می فروشند؛ قیمت بیت کوین به روند صعودی خود ادامه می دهد؟

نهنگ ها بیت کوین های خود را می فروشند؛ قیمت بیت کوین به روند صعودی خود ادامه می دهد؟
به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

نهنگ‌ها طی آخر هفته گذشته و از تاریخ ۲۲ اکتبر به بعد به فروش بیت کوین پرداخته‌اند. علیرغم افزایش تعداد فروشندگان در بازار، قیمت بیت کوین به روند صعودی خود ادامه داده است.

افزایش واریز به صرافی‌ها توسط نهنگ‌ها

طبق اطلاعات ارائه‌شده توسط شرکت تحلیلی CryptoQuant، نهنگ‌ها از تاریخ ۲۲ اکتبر شروع به واریز بیت کوین در صرافی‌ها کرده‌اند.

نهنگ‌ها یا سرمایه‌گذاران کلان تمایل به نگهداری بیت کوین در کیف پول‌های آفلاین به جای صرافی‌ها دارند، زیرا کیف پول‌های آفلاین به اینترنت متصل نیستند. این موضوع، احتمال نفوذهای امنیتی و هک شدن کیف پول را از بین می‌برد.

بنابراین هنگامی که نهنگ‌ها، واریز بیت کوین به صرافی‌ها را شروع می‌کنند، اغلب بیانگر قصد آنها به فروش بیت کوین است.

کی یونگ جو (Ki Young Ju) مدیرعامل CryptoQuant گفته است که به دلیل افزایش فشار فروش از جانب نهنگ‌ها احتمال کاهش قیمت اندکی وجود دارد.

در تاریخ ۲۵ اکتبر، یعنی دو روز پس از اعلام افزایش تعداد واریزهای بیت کوین از جانب نهنگ‌ها، قیمت بیت کوین تقریبا ۳ درصد طی کمتر از یک ساعت کاهش یافت.

یونگ جو در تاریخ ۲۳ اکتبر گفت:

اطلاعات گذشته نشان می‌دهد که هر بار میانگین ورود بیت کوین به صرافی‌ها از ۲ بیت کوین بیشتر شده است، احتمال نوسان قیمت افزایش یافته است. برای آنکه متوجه شویم نوسان قیمت تا چه حد است، باید نسبت تبادل نهنگ‌ها (Exchange Whale Ratio) را بررسی کنیم. این نسبت، ۱۰ تراکنش برتر وارد شده به صرافی تقسیم بر کل تراکنش‌های ورودی است. از آنجایی که نسبت تبادل نهنگ‌ها هم‌چنان کم است، احتمال کاهش قیمت وجود دارد.

روند قیمت طلا می تواند قیمت بیت کوین را به ۲۰,۰۰۰ دلار برساند

از ۲۳ اکتبر تاکنون، قیمت بیت کوین به تدریج بازیابی شده و بار دیگر به بالاتر از سطح مقاومتی ۱۳,۳۰۰ دلار رسیده است.

تحلیلگران تکنیکال انتظار کاهش قیمت به محدوده مقاومتی ۱۳,۰۰۰ الی ۱۳,۵۰۰ دلار را داشتند زیرا این سطح مورد علاقه فروشندگان است.

طبق گفته سرمایه‌گذاران برجسته‌ای نظیر کتی وود (Cathie Wood) مدیرعامل شرکت Ark Invest، بالاتر از قیمت ۱۳,۰۰۰ دلار شاهد سطح مقاومتی کم تا قیمت ۲۰,۰۰۰ دلار هستیم.

اندیکاتور کسب سود و ضرر بیت کوین

محققان Whalemap نیز گفته‌اند که اندیکاتور کلیدی و مهم درون زنجیره‌ای نشان می‌دهد که فاز کسب سود ممکن است رخ دهد.

دو دلیل افزایش قیمت بیت کوین

واکنش معمول قیمت بیت کوین به فشار فروش از جانب نهنگ‌ها، کاهش قیمت است. اگرچه قیمت بیت کوین کاهش یافت، اما بلافاصله بازیابی شد.

دو دلیل مهم وجود دارد که علیرغم افزایش واریز به صرافی‌ها توسط نهنگ‌ها، قیمت بیت کوین هم‌چنان می‌تواند افزایش یابد.

دلیل اول این است که تقاضای جدید و ورود بیت کوین به بازار می‌تواند بیشتر از فشار فروش از جانب نهنگ‌ها و خرده فروشندگان باشد.

دلیل دوم نیز این است که سطح مهمی از تقاضای سازمانی پس از چند رویداد مهم به وجود آمده است. یکی از مهم‌ترین این رویدادها، سرمایه‌گذاری MicroStrategy و اسکوئر و Stone Ridge در بیت کوین بوده است.

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین نیز عبور از محدوده سه ساله را نشان می‌دهد. تلاقی محرک‌های تکنیکال، ماکرو و فاندامنتال می‌تواند به انسجام روند صعودی بیت کوین کمک کند.