نمودار قیمت بیت کوین به بازار صعودی طلا در دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی شباهت دارد

نمودار قیمت بیت کوین به بازار صعودی طلا در دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی شباهت دارد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

شرایط حاکم بر بازار بیت کوین

بیت‌کوین و دیگر الت‌کوین‌ها هم‌اکنون در یک روند صعودی قدرتمند قرار گرفته‌اند. با این وجود، در نتیجه‌ی کشمکش خریداران و فروشندگان قیمت بیت کوین در محدوده‌ی 18 هزار دلار قرار گرفته است و این سطح را می‌توان منطقه‌ی حمایتی قدرتمند برای بیت کوین درنظر گرفت.

بعلاوه، عبور از محدوده‌ی 18 هزار دلاری، یک نمودار وی شکل(V) را برای بیت کوین ایجاد می‌کند که احتمال شکل‌گیری روند صعودی قدرتمند و عبور از محدوده‌ی مقاومتی 19 هزار دلار(سطح بیشینه‌ی بیت کوین در سال 2020) را افزایش می‌دهد.

بعلاوه، شباهت الگوی بیت کوین و تغییرات قیمت طلا در دهه‌ی 1970 میلادی احتمال ایجاد نقاط بیشینه‌ی جدید در نمودار قیمت بیت کوین را نشان می‌دهد.

در زمان نگارش این مقاله قیمت بیت کوین در سطح 18,050 دلار قرار گرفته است که نسبت به سطح کمینه‌ی خود در طول چند روز گذشته(16,400 دلار) افزایش ده درصدی را نشان می‌دهد. با این وجود، بازار بیت کوین در این ناحیه با فشار فروش مواجه شده است که ممکن است ارزش این دارایی را به سطوح پایین‌تری هدایت کند. همچنین اظهارات اخیر استیو منوچین(Steve Mnuchin)؛ وزیر خزانه‌داری آمریکا نگرانی سرمایه‌گذاران فعال در بازار رمزارزها را افزایش داده است.

شباهت نمودار قیمت بیت کوین و طلا

با این وجود، پائول تئودور جونز(Paul Tudor Jones)؛ سرمایه‌گذار کهنه‌کار بازارهای مالی اخیراً توجه سرمایه‌گذاران را به یک الگوی تکرار شونده‌ جلب کرده است. جونز سرمایه‌گذار کهنه‌کار بازارهای مالی است که به عنوان یکی از بهترین مدیران دارایی نیز شناخته می‌شود. وی در دوره‌های وقوع بحران همانند 1970 و 2008 عملکرد بهتری را در مقایسه با سایر مدیران سرمایه‌گذاری ارائه کرده است و در سال جاری میلادی بخشی از ثورت خود را بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است.

شباهت میان نمودار قیمت بیت کوین و طلا در دهه‌ی 70 میلادی

نمودار قیمت شکل زیر نشان می‌دهد که شرایط بازار بیت کوین هم‌اکنون به بازار طلا در سال 1970 میلادی شباهت دارد. درصورت تجربه‌ی روند تکرار شوند این احتمال وجود دارد که بازار بیت کوین در پایان سال 2021 میلادی سطح بیشینه‌ی جدید خود را تجربه کند.

از نظر تحلیلگران شرایط کندل هفتگی بیت کوین در نمودار شمعی دیدگاه بهتری را نسبت به روند بیت کوین در میان مدت فرآهم می‌آورد. در صورتی که کندل هفتگی در سطح بالاتر از 18 هزار دلار بسته شود، می‌توان انتظار داشت که بازار بیت کوین به شرایط صعودی خود ادامه خواهد داد. بیت کوین در سال جاری میلادی عملکرد چشمگیری را داشته است و استمرار روند صعودی بیت کوین یقینا ورود موج جدید از سرمایه‌گذاران را در بازار این دارایی به همراه خواهد داشت.

نظر شما نسبت به وجود تشابه میان نمودار بیت کوین با نمودار طلا در دهه‌ی 1970 میلادی چیست؟ آیا روند صعودی بیت کوین در میان مدت استمرار خواهد یافت؟ آیا تکمیل الگوی نمودار قیمت طلا در دهه‌ی 170 میلادی را در بازار بیت کوین شاهد خواهیم بود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

<!– wp:signal/reference-block {"text":"برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.”,”typeItem”:”crypto”} /–>