نماد پالایش یکم به زودی باز می‌شود/ استقبال 20 درصدی مردم از دارا دوم

نماد پالایش یکم به زودی باز می‌شود/ استقبال 20 درصدی مردم از دارا دوم

به گزارش سیگنال به نقل از فارس نیوز، داود رزاقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که نماد پالایش یکم در برخی از کارگزاری‌ها در پرتفوی مشتریان قرار گرفته، اما برای برخی این کار صورت نگرفته است، گفت: ما طبق آخرین آمار و مغایرت‌گیری از پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق پالایش یکم آمار را به کارگزاری‌ها و بانک‌های عامل اعلام کردیم و کسانی که این واحدها را از طریق کارگزاری و یا بانک خریداری کردند، باید به کارگزاری خود و یا بانک مراجعه کنند. اما در عین حال باز هم پیگیری می‌کنیم، تا اگر نماد پالایش در پرتفوی عده‌ای قرار نگرفته، این کار صورت گیرد.

مدیر صندوق پالایش یکم در پاسخ به این پرسش که بعد از مغایرت‌گیری چقدر از واحدهای صندوق پالایش یکم به فروش رسید، گفت: در مجموع 13 هزار و 800 میلیارد تومان از واحدهای صندوق پالایش یکم به فروش رسید و کل پولی که به دلیل مغایرت به مردم برگشت داده شد، حدود 400 تا 500 میلیارد تومان بود و در واقع از کل ارزش صندوق دارا دوم یا همان پالایش یکم به ارزش 62 هزار میلیارد تومان در نهایت 13.8 هزار میلیارد تومان یعنی 20 درصد به فروش رسیده است.

رزاقی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر ارزش هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق پالایش یکم چقدر است، گفت: باید به قیمت روز و ارزش دارایی آن یا اصطلاحاً NAV حساب کنیم و در این زمینه با سازمان بورس، سازمان خصوصی‌سازی و شرکت پالایش و پخش صحبت می‌شود، تا اینکه نماد این صندوق چه موقع در بازار بورس باز شود و پس از آن بازارگردانی انجام شود.

وی این را هم اضافه کرد: قرار بود حداقل یک‌ماه پس از پایان پذیره‌نویسی که در 30 شهریور انجام شد، نماد پالایش یکم باز شود، بنابراین احتمال بازگشایی این نماد در پایان این ماه خواهد بود.

رزاقی در مورد اینکه بقیه واحدهای باقی‌مانده از صندوق پالایش یکم چه می‌شود، گفت: در حال حاضر 20 درصد از واحدهای صندوق پالایش توسط مردم خریداری شده، اما بقیه این واحدها را نمی‌دانم دولت می‌خواهد چه کند؟ ، فقط بحث مدیریت و بازارگردانی و پذیره‌نویسی آن برعهده ماست و ما وظیفه دیگری نداریم، در این زمینه با سازمان خصوصی‌سازی تصمیم بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ارزش امروز نمادهای پالایش نفت تبریز، تهران، اصفهان و بندرعباس به معنای ارزش روز واحدهای پالایش یکم است، گفت: باید بدانیم در زمان پذیره‌نویسی ارزش هر واحد صندوق چقدر بوده و افزایش سرمایه این شرکت‌ها تعدیل شود و به میزان 70 درصد آن ارزش محاسبه شود، چون 30 درصد از سوی دولت برای خریداران این واحدها تخفیف قائل شدند و الان این 30 درصد تخفیف اعمال شده است.

رزاقی این را هم گفت: به زودی سایت صندوق پالایش یکم تکمیل می‌شود و آن موقع ارزش روز دارایی‌های صندوق مشخص می‌شود و بر روی سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و سایت کدال قرار می‌گیرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران
  • هر روز داره ارزش پالایش یکم میاد پایین قرار بود اول این ماه باز بشه این زیانی که داره بازار میده دولت جواب گویه به خاطر دیر باز کردنش

  • باسلام..ببخشید من اگه بخوام سهام رو بفروشم قبل ازموعد بایدچیکارکنم؟؟باتشکر راهنمایی کنید

    • سلام
      تا زمانی که صندوق باز نشه امکان فروش نیست