گزارشی از نقدینگی مورد نیاز عرضه اولیه هجرت

گزارشی از نقدینگی مورد نیاز عرضه اولیه هجرت
خلاصه اخبار

حداکثر سهام قابل خرید در عرضه اولیه شنبه هفته جاری 225 سهم می باشد که حدود 418 هزار تومان برای شرکت در این عرضه مورد نیاز می باشد.

همان طور که در گزارش پیشین اطلاع رسانی شد، نماد هجرت در شنبه هفته جاری در بازار فرابورس به روش بوک بیلدینگ با دامنه قیمتی 17700 – 18500 ریال عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است در عرضه اولیه به روش بوک بیلدینگ اولویت با بیشترین قیمت است و در صورت ثبت عرضه با قیمت کمتر ممکن است سهمی به شما تعلق نگیرد. همچنین اختصاص سهم در این روش براساس الویت زمانی ثبت سفارش نیست و شخصی که در انتهای بازه زمانی معرفی شده سفارش خود را ارسال می کند با شخصی که در ابتدای بازه زمانی سفارش خود را ارسال کرده هیچ تفاوتی با هم ندارند. در نتیجه علاقه مندان به شرکت در عرضه اولیه خیلی نگران ثبت سفارش خود در دقایق ابتدایی بازه زمانی تعیین شده نباشند. بازه زمانی ثبت سفارش نیز در روز شنبه از سمت ناظر اعلام خواهد شد.

 حداکثر حجم قابل خرید توسط هر شخص حقیقی و حقوقی 225 سهم خواهد بود که به نظر می رسد با توجه به مشارکت بالای شرکت کنندگان سهام کمتری به هر کد تعلق بگیرد. به هر حال حداکثر سرمایه مورد نیاز با احتساب کارمزد 4,181,936 ریال خواهد بود.

در صورت استقبال 450 تا 600 هزار نفری در این عرضه، تعداد 112 تا 150 سهم به هر کد تعلق خواهد گرفت که پیش بینی می شود با احتساب کارمزد مبلغی در حدود 210 تا 279 هزارتومان برای عرضه اولیه اخیر مورد نیاز خواهد بود. تعداد افراد زیادی در مدت اخیر نسبت به اخذ کد سهامدای اقدام کرده اند لذا آمار دقیقی از تعداد ثبت نامی های جدید در دست نمی باشد اما به نظر می رسد که مبالغ پیش بینی شده برای شرکت در عرضه اولیه اخیرکافی خواهد بود. با این وجود دوستانی که تمایل دارند ریسکی متوجه آنان نباشد می توانند حساب معاملاتی خود را به میزان حدکثر سرمایه مورد نیاز شارژ کنند.

نمودار زیر میزان مشارکت در 5 عرضه اولیه اخیر بازار سرمایه را نشان می دهد که سرمایه گذاران عزیز می توانند از آن در پیش بینی خود نسبت به نقدینگی مورد نیاز استفاده کنند:

گزارشی از نقدینگی مورد نیاز عرضه اولیه هجرت
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها