گزارشی از فعالیت و نقدینگی مورد نیاز عرضه اولیه رنیک (جنرال مکانیک) در بازار فرابورس

گزارشی از فعالیت و نقدینگی مورد نیاز عرضه اولیه رنیک (جنرال مکانیک) در بازار فرابورس
خلاصه اخبار

شرکت جنرال مکانیک (با نماد رنیک) در تاریخ 1333/01/22 به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد.

رنیک در تاریخ 1397/11/24 به شرکت سهامی عام تبدیل گردید و پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از تاریخ 1398/03/18 به عنوان یکصد و نود و سومین نماد معاملاتی در فهرست فرابورس ایران درج گردید. فعالیت های اصلی شرکت در حوزه های ساختمان، آب، حمل و نقل، تاسیسات و تجهیزات، نیرو و نفت و گاز می باشد. در نمودار ذیل می توانید درآمد شرکت در 5 ماه سال جاری را مشاهده کنید:

گزارشی از فعالیت و نقدینگی مورد نیاز عرضه اولیه جنرال مکانیک در بازار فرابورس

همان طور که در گزارش پیشین عنوان شد سرمایه شرکت در حال حاضر یک هزار میلیارد ریال می باشد. (شامل تعداد یک میلیارد سهم به ارزش اسمی هر سهم 1.000 ریال). در روز چهارشنبه مورخ 13 شهریور ماه 1398 قرار است 10 درصد از سرمایه شرکت معادل 100 میلیون سهم در بازار فرابورس به روش بوک بیلدینگ عرضه شود.

حداکثر حجم قابل خرید توسط هر شخص حقیقی و حقوقی 300 سهم خواهد بود که به نظر می رسد با توجه به مشارکت بالای شرکت کنندگان سهام کمتری به هر کد تعلق بگیرد. به هر حال، حداکثر سرمایه مورد نیاز با احتساب کارمزد 2,380,760 ریال خواهد بود.

در صورت استقبال 600 تا 750 هزار نفری در این عرضه، تعداد 167 تا 134 سهم به هر کد تعلق خواهد گرفت که پیش بینی می شود با احتساب کارمزد مبلغی در حدود 133 تا 107 هزارتومان برای عرضه اولیه اخیر کافی خواهد بود.

تعداد افراد زیادی در مدت اخیر نسبت به اخذ کد سهامدای اقدام کرده اند. به طوری که، در چند عرضه اولیه اخیر شاهد رکورد شکنی پی در پی بازار بوده ایم. در عرضه اولیه گذشته که مربوط به شرکت غلتک سازان سپاهان (فسازان) بود، 645 هزار نفر شرکت کردند که آمار قابل توجهی به شمار میرفت. حال بایستی منتظر فردا و عرضه اولیه رنیک بود تا ببینیم این روند رکورد شکنی ادامه دار خواهد بود؟

در مجموع، آمار دقیقی از تعداد ثبت نامی های جدید در دست نمی باشد اما به نظر می رسد که مبالغ پیش بینی شده برای شرکت در عرضه اولیه اخیرکافی خواهد بود. با این وجود دوستانی که تمایل دارند ریسکی متوجه آنان نباشد می توانند حساب معاملاتی خود را به میزان حدکثر سرمایه مورد نیاز شارژ کنند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها