نقدینگی، خون در رگ‌های بازار سهام/ سرمایه‌گذاران، دید خود را به سمت میان مدت و بلند مدت سوق دهند

نقدینگی، خون در رگ‌های بازار سهام/ سرمایه‌گذاران، دید خود را به سمت میان مدت و بلند مدت سوق دهند

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصادآنلاین – فائزه زمانی؛ دماسنج بورس تهران امروز طی ده دقیقه آغازین معاملات با 343 واحد افت در کانال 405 هزار و 665 هزار واحد قرار دارد این روند در ادامه شکل صعودی به خود گرفت و شاخص در پایان داد و ستد‌ها با پنج هزار و 202 واحد رشد در کانال 411 هزار و 211 واحد آرام گرفت. به علاوه شاخص کل هم‌وزن نیز رشد 1.88 درصدی را به خود دید.

در همین راستا مهدی ساسانی کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت و نوسانات کنونی بازار سهام بیان کرد: بازار سرمایه به دلیل حاکم بودن شرایط رکودی بر سایر بازار‌های رقیب از جذابیت بالایی برخوردار است و مورد استقبال فراوان قرار گرفته است. پس از وقوع تنش‌های سیاسی چند وقت اخیر در بازار سرمایه، شاهد این موضوع بودیم که بازار پس از یک ریزش قابل توجه، روند صعودی را از سر گرفت.  

وی افزود: نقدینگی مثل خون در رگ‌های بازار سرمایه است و تا زمانی که این جریان به سمت بازار گسیل شود رشد آن نیز تداوم پیدا خواهد کرد. در حال حاضر توجه بسیاری از افراد جامعه به سمت بورس جلب شده است و با فراهم آوردن بستر‌های لازم برای آموزش و فرهنگ‌سازی بیش‌تر در این راستا، می‌توان شاهد آینده‌ بسیار روشنی در بازار سرمایه بود.

ساسانی افزود: این‌که دماسنج بورس در چند وقت اخیربه صورت افسارگسیخته و بدون توقف رشد نکرد و روز‌های مثبت و منفی را تواما پشت سرگذاشت می‌تواند نکته‌ بسیار مثبتی باشد که باعث می‌شود شاهد به وجود آمدن حباب قیمتی در بسیاری از سهم‌ها نباشیم و همچنین منجر خواهد شد که اندکی از جو هیجانی بازار فروکش کند. 

وی در پاسخ به این‌که در روز‌های آتی کدام گروه از صنایع مستعد رشد بیش‌تر هستند بیان کرد: این موضوع کاملا وابسته به تحلیل گزارش‌های فصلی شرکت‌ها وهمچنین گزارش‌های ماهانه‌ای است که در حال ارائه هستند. اما در مجموع این ورود حجم قابل توجه نقدینگی به بازار است که باعث رونق گرفتن آن شده است.

ساسانی در پایان عنوان کرد: توصیه من به سهام‌داران این است که در معاملات خود از تحلیل‌های منطقی استفاده کنند و در معاملات دید خود را از کوتاه مدت به سمت بلند مدت و میان مدت سوق دهند تا بتوانند در بازار ثبات لازم را کسب کنند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.