نفت و گاز سرو شانزده ساله شد

نفت و گاز سرو شانزده ساله شد

به گزارش سیگنال به نقل از اخبار فولاد،

به گزارش اخبار فولاد، این شرکت با بومی سازی آنها نیاز مجتمع های صنعتی کشور را از این محصولات بی نیاز کند. تولید کاتالیست بعنوان یکی از حلقه های استراتژیک زنجیره انرژی شناخته شده که بلحاظ دانش فنی و تکنولوژی تولید نیز در زمره پیشرفته ترین کالاها شناخته می شود.

شرکت نفت و گاز سرو در طی شانزده سال فعالیت خود، نقش پررنگی در رفع اثر تحریم بر مجتمع های تولیدکننده اوره، آمونیاک و متانول در صنعت پتروشیمی، و همچنین پالایشگاه های نفتی و مجتمع های فولادی کشور داشته است؛ به طوری ایران به واسطه محصولات شرکت نفت و گاز سرو به باشگاه تولیدکنندگان کاتالیست در جهان اضافه شده است.

 باتوجه به مسیر توسعه شرکت نفت و گاز سرو می توان فعالیت های این شرکت را مصداق دقیقی از حرکت براساس ادبیات اقتصاد مقاومتی دانست، به طوری که مراجع علمی معتبر جهانی از شرکت نفت و گاز سرو بعنوان مرجع اصلی تولید کاتالیست برای صنایع پتروشیمی، پالایشی و فولاد ایران یاد می کنند.

بدنه تخصصی نیروی انسانی و توجه به جذب نخبگان کشوری، افزایش تعداد محصولات سبد تولید و حفظ کیفیت رقابتی، بعنوان اصول موفقیت شرکت نفت و گاز سرو شناخته شده که موفقیت های کسب شده در حوزه تولید توسط این شرکت باعث شده است تا دروازه های صادرات تکنولوژی نیز به روی محصولات استراتژیک و با تکنولوژی پیشرفته ایرانی باز گردد.

 شرکت نفت و گاز سرو تاکنون توانسته است نیاز کاتالیست 18 مجتمع پتروشیمی، 12 مجتمع فولادی و 6 مجتمع پالایش نفت کشور را با تولیدات خود برطرف نماید؛ که با تولید و تجاری­سازی کاتالیست­های هیدروژناسیون استیلن (مورد استفاده در فرآیند تولید گاز اتیلن صنایع پتروشیمی) و کاتالیست سنتز فرمالدهید (مورد استفاده در صنایع پایین دستی پتروشیمی) ، سبد محصولات استراتژیک کاتالیست این شرکت به بیش از 30 نوع کاتالیست نیز افزایش یافته است. به طوری که حوزه های فعالیت شرکت نفت و گاز سرو شامل تولید کاتالیست های فرآیند متانول ، اوره و آمونیاک و تولید گاز اتلین در صنایع پتروشیمی و نیز تولید کالیست های فرآیند گاز هیدروژن در صنایع پالایشگاهی، تولید کاتالیست های فرآیند احیا مستقیم آهن در صنایع فولاد و نیز تولید کاتالیست های فرآیند تولید فرمالدهید در صنایع پایین دستی می باشد که استحصال کاتالیست از باطله معادن و کاتالیست های مستعمل و نیز ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه کاتالیست بعنوان سایر خدمات و توانمندی های این شرکت دانش بنیان شناخته میشود.

شایان ذکر است که تجاری سازی کاتالیست های اتیلن اکساید و PDH به عنوان گام های بعدی شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو در حوزه تولید کاتالیست معرفی می شود. شرکت نفت وگاز سرو با دوراندیشی که در حوزه داخی سازی مواد اولیه تولید کاتالیست داشته است توانست در طی شانزده سال عملکرد خوب به گونه ای عمل کند که اگر مرزهای کشور بسته شود این شرکت برای تولید کاتالیست مشکلی نداشته باشد.

<!– wp:signal/reference-block {"text":"برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.”,”typeItem”:”commodity”} /–>