اولین نشست پارلمانی هند در مورد ارزهای دیجیتال با اجماع در مورد مقررات و بدون ممنوعیت به پایان رسید

اولین نشست پارلمانی هند در مورد ارزهای دیجیتال با اجماع در مورد مقررات و بدون ممنوعیت به پایان رسید

در حالی که دولت هنوز جزئیات را مشخص نکرده است، انتظار می‌رود که یک گروه نظارتی رمزارز قبل از فوریه منتشر شود.

پارلمان هند اولین جلسه خود را در مورد آینده ارزهای دیجیتال در این کشور در روز دوشنبه برگزار کرد. در این جلسه نمایندگانی از صرافی‌های ارز دیجیتال از جمله WazirX متعلق به Binance، دو تک‌شاخ کریپتو هند  CoinDCX و CoinSwitch Kuber و دیگران حضور داشتند.

اعضای شورای دارایی‌های بلاک چین و کریپتو (BACC)، نهادهای صنعتی و سهامداران نیز در این جلسه به ریاست رهبر حزب حاکم، جایانت سینها، شرکت کردند. این نشست به میزبانی کمیسیون دائمی امور مالی مجلس برگزار شد. در حالی که ذینفعان صنعت کریپتو در چند ماه گذشته در گفتگو با دولت بوده اند، این اولین جلسه رسمی بود که برای بحث در مورد نظرات آنها تشکیل شد.

در پایان جلسه، اجماع حاصل شد که ارزهای رمزنگاری شده باید در کشور تنظیم شود و ممنوعیت عمومی از روی میز خارج شده است. با این حال، هنوز مشخص نیست که تنظیم کننده بازار کریپتو چه کسی باید باشد.

«در میان اعضای مجلس اجماع کلی وجود داشت که به جای منع آن باید مقرراتی وجود داشته باشد. اکنون دو راه برای نگاه کردن به آن وجود دارد. یا 90 درصد آن ممنوع و 10 درصد مجاز است یا بالعکس. این بحث مبادله ای است که در حال بررسی است. یک منبع به فایننشال اکسپرس گفت  برای آن باید نقطه به نقطه حرکت کنیم.

موضوع جلسه از صحبت در مورد نحوه برخورد با صرافی‌های ارزهای دیجیتال، نحوه کنترل کمپین‌های تبلیغاتی مرتبط با رمزارز گرفته تا نحوه تضمین حفاظت از سرمایه‌گذاران و همچنین دیدگاه بانک مرکزی در مورد تهدید بالقوه کریپتو برای اقتصاد متغیر بود.

بانک مرکزی هند، به طور مداوم خواستار ممنوعیت ارزهای رمزنگاری شده است که به اعتقاد رئیس RBI نمی توان آنها را “ارز” نامید زیرا ارزش ذاتی ندارند. Shaktikanta Das، فرماندار RBI هفته گذشته در نشست بینش BFSI نگرانی های خود را تکرار کرد و گفت: “ارزهای رمزنگاری شده یک نگرانی بسیار جدی هستند و ما از نقطه نظر ثبات مالی و اقتصاد کلان نگرانی هایی داریم. RBI پیشنهادات مفصلی به دولت داده است و این موضوع در دست بررسی فعال دولت است.

اگرچه داس به شدت با ارزهای دیجیتال مخالف بوده است، اما او گفت که تماس نهایی با دولت است. داس ادامه داد که ارقام صنعت کریپتو در مورد تعداد سرمایه‌گذاران خرد و کل سرمایه‌گذاری در بخش کریپتو در هند اغراق‌آمیز است، علی‌رغم این واقعیت که دولت چندین بار اعتراف کرده است که داده‌های ملموسی را جمع‌آوری نمی‌کند یا در اختیار ندارد.

در سال 2018، RBI با درخواست از همه بانک‌های تحت نظارت برای توقف خدمات به کسب‌وکارهای مرتبط با رمزارز، تلاش کرده بود تا ارزهای دیجیتال را ممنوع کند. با این حال، این حکم توسط دادگاه عالی در اوایل سال 2020 لغو شد.

نشست پارلمانی روز دوشنبه پس از نشستی به ریاست نخست وزیر نارندرا مودی در روز شنبه انجام شد. بر اساس گزارش CNBC TV-18، جلسه روز شنبه در مورد استفاده بالقوه از ارزهای دیجیتال برای فعالیت های غیرقانونی مانند پولشویی و تامین مالی ترور بحث شد.

در این جلسه همچنین در مورد آگهی های بالقوه گمراه کننده چاپ شده در روزنامه ها بحث شد. اعتقاد بر این بود که این تبلیغات می تواند با تمرکز بر دستاوردهای بالقوه و نه خطرات، جوانان را گمراه کند.

این جلسات متوالی به این واقعیت اشاره می‌کند که دولت می‌خواهد هرچه زودتر یک مکانیسم نظارتی ارزهای دیجیتال را اجرا کند. طبق گزارش‌های اوایل ماه جاری، دولت به دنبال ارائه لایحه کریپتو در جلسه زمستانی مجلس است که قرار است اواخر این ماه آغاز شود.

در حالی که جزئیات این لایحه هنوز منتشر نشده است، این جلسات، همراه با اطمینان مداوم وزیر دارایی Nirmala Sitharaman مبنی بر اینکه رمزارزها تعطیل نمی‌شوند، ترس از ممنوعیت عمومی را که سال‌ها صنعت کریپتو هند را درگیر کرده بود، از بین می‌برد. حتی در حال حاضر، صرافی‌های رمزنگاری همچنان به تلاش برای ارائه گزینه‌های پرداخت به کاربران ادامه می‌دهند، زیرا بانک‌های بزرگ از صنعت دور شده‌اند یا خدمات خود را کنار گذاشته‌اند.

منبع : سایت forkast

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.