نشست فوق العاده هیئت اجرایی جی‌ئی‌سی‌اف برگزار شد

نشست فوق العاده هیئت اجرایی جی‌ئی‌سی‌اف برگزار شد

به گزارش سیگنال به نقل از شانا،

به گزارش شانا به نقل از مدیریت امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، در این نشست که بصورت ویدئو کنفرانس و با حضور محمدحامل، دبیرکل این مجمع و نمایندگان کشورهای عضو در هیئت اجرایی برگزار شد، شرایط کاندیداهای کشورهای روسیه، قطر و مصر جهت احراز جوایز جی‌ئی‌سی‌اف بررسی شد.

ویکتور زوبوکوف از روسیه، سعد شریدا الکعبی از قطر و عبدل اللطیف محمد از مصر مورد تایید هیئت اجرایی مجمع کشورهای صادرکننده گاز برای دریافت جایزه قرار گرفتند.

سومین اجلاس سران جی‌ئی‌سی‌اف دوم اسفندماه امسال (21 فوریه سال 2022) به صورت حضوری در قطر برگزار خواهد شد، پیش از این قرار بود این نشست 15 فوریه برگزار شود.

اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز 44 درصد از تولید گاز جهان، 67 درصد از ذخایر گازی جهان، 64 درصد از انتقال گاز با خط لوله و 66 درصد از تجارت گاز طبیعی مایع‌شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.

کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، 11 عضو اصلی جی‌ئی‌سی‌اف هستند و مالزی، نروژ، عراق، پرو و آذربایجان و امارات به‌عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز شرکت می‌کنند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.