نسبت توزیع بیت کوین و دیگر رمزارزها در طول زمان تغییر یافته است

نسبت توزیع بیت کوین و دیگر رمزارزها در طول زمان تغییر یافته است

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

درحالی که کمتر از سه ماهه به زمان اجرای هالوینگ بیت کوین باقی مانده است، جامعه‌ی کاربران برای بازار صعودی بیت کوین آماده شده‌اند. اگرچه منتقدان معتقدند که انتظارات برای هالوینگ در گذشته موجب افزایش قیمت بیت کوین شده است، بسیاری از فعالان بازار رمزارزها نظرات متضادی را اظهار داشته‌اند. با توجه به افزایش ارزش بیت کوین در طول زمان، توزیع بیت کوین همواره مورد توجه فعالان حوزه‌ی رمزارزها قرار داشته است. بنابراین بررسی توزیع بیت کوین پیش از زمان اجرای هالوینگ دیدگاه بهتری را از شرایط حوزه‌ی رمزارزها نشان می‌دهد. گزارش وب‌سایت کوین‌متریک نشان می‌دهد که رمزارزهای بیت کوین، اتریوم و تتر در طول زمان در میان آدرس‌های بیشتری توزیع شده است در نتیجه این موضوع را می‌توان به صورت افزایش تعداد کاربران و افزایش سطح پذیرش رمزارزها در جوامع ارزیابی کرد.

تغییرات توزیع بیت کوین در میان آدرس‌های شبکه

با وجود این‌که در ابتدا تعداد اندکی از کاربران بیت کوین را پذیرش کرده‌اند، در طول زمان و به تدریج رمزارزها در میان میلیون‌ها آدرس متفاوت توزیع شده است. بر اساس گزارش اخیر کوین‌متریک(CoinMetrics) از وضعیت شبکه‌ی بیت کوین، ۳۳ درصد از بیت‌های منتشر شده در آدرس‌های متعلق به کیف‌پول‌های لجر نگه‌داری می‌شوند، آمار ارائه شده در فوریه‌ی ۲۰۱۱ تنها یک هزارم رمزارزهای منتشر شده را شامل می‌گردید.

اگرچه سهم نگه‌داری از مقدار اندک بیت کوین در آدرس‌های مرتبط با کیف پول‌های لجر در طول نه سال گذشته به‌طور پیوسته افزایش یافته است، سهم نگه‌داری از بیت کوین در آدرس‌های لجر در سال جاری به ۱۱ درصد کاهش یافته است. این تغییرات نشان می‌دهد که در طول زمان افراد بیشتری از بیت کوین استفاده می‌کنند.

توزیع بیت کوین
آدرس‌هایی که حداقل یک دهم میلیاردم(۰٫۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱%) از کل رمزارزهای منتشر شده را نگه‌داری می‌کنند(۱/۱۰B) تا آدرس‌هایی که حداقل یک هزارم(۰٫۰۰۱%) از کل رمزارزهای منتشر شده را نگه‌داری می‌کنند(۱/۱K) در نمودار با رنگ‌های مختلف دسته‌بندی‌شده‌ است. در نتیجه رنگ بنفش سهم آدرس‌های دارای بیشترین دارایی و رنگ صورتی سهم آدرس‌های دارای کمترین دارایی را از کل رمزارزهای منتشر شده نشان می‌دهد.

آمار منتشر شده با گزارش‌هایی که ادعا می‌کنند سرمایه‌گذاران اخیرا جمع‌آوری از بیت کوین را آغاز کرده‌اند، مطابقت دارد. داده‌های وب‌سایت گلس‌نود نشان می‌دهد که از سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ تاکنون تعداد آدرس‌هایی که بیشتر از ۰٫۱ بیت کوین را نگه‌داری می‌کنند به‌طور پیوسته افزایش یافته است.

توزیع رمزارز پایدار تتر

برای بررسی دقیق توزیع بیت کوین تغییرات توزیع رمزارز پایدار تتر ضروری است. گزارش کوین‌متریک نشان می‌دهد که توزیع رمزارز پایدار تتر بر پایه‌ی لایه‌ی اومنی(Omni) در شبکه‌ی بیت کوین و استاندارد ERC-20 در شبکه‌ی اتریوم افزایش یافته است.

از آنجایی که رمزارز پایدار تتر به‌طور گسترده در مبادلات بیت کوین استفاده می‌شود، گزارش منتشر شده این حقیقت را تایید می‌کند. این گزارش همچنین دلیل توزیع بیت کوین در حجم کوچکتر و در میان آدرس‌های شبکه را نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش رمزارزهای تتر در بلاکچین ترون متمرکز شده است؛ این موضوع نشان می‌دهد که توکن‌های موجود در این شبکه به‌طور گسترده استفاده نمی‌شوند. اگرچه مدت زمان زیادی از انتشار رمزارز‌های پایدار تتر در شبکه‌ی ترون سپری نشده است. با در نظر گرفتن حجم تتر‌های منتشر شده در شبکه‌ی ترون که ۱۷ درصد از کل تتر‌های منتشر شده را شامل می‌شود، نگه‌داری ۶۴ درصد از رمزارزهای پایدار تتر در طول دوماه گذشته در ۱۱۹ آدرس را می‌توان توجیه کرد.

توزیع گسترده‌تر بیت کوین و تتر با گذشت زمان، افزایش پذیرش این رمزارزها را در میان جوامع نشان می‌دهد. در نتیجه و با در نظر گرفتن آمار مطرح شده در این گزارش انتظار پذیرش گسترده‌ی رمزارزها در آینده دور از انتظار نخواهد بود.

توزیع رمزارز اتریوم

برخلاف بیت کوین، کاربران متعددی در زمان آغاز انتشار رمزارز اتریوم(ETH) در این شبکه فعالیت کرده‌اند. در زمان راه‌اندازی اتریوم، رمزارزهای اتر به‌طور بسیار متمرکزی توزیع شده است اما شرایط توزیع رمزارزها در طول زمان تغییر کرده است.

توزیع اتر
آدرس‌هایی که حداقل یک دهم میلیاردم(۰٫۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱%) از کل رمزارزهای منتشر شده را نگه‌داری می‌کنند(۱/۱۰B) تا آدرس‌هایی که حداقل یک هزارم(۰٫۰۰۱%) از کل رمزارزهای منتشر شده را نگه‌داری می‌کنند(۱/۱K) در نمودار با رنگ‌های مختلف دسته‌بندی‌شده‌ است. در نتیجه رنگ بنفش سهم آدرس‌های دارای بیشترین دارایی و رنگ صورتی سهم آدرس‌های دارای کمترین دارایی را از کل رمزارزهای منتشر شده نشان می‌دهد.

در جولای سال ۲۰۱۶ آدرس‌های دارای حداقل ۱٫۱ هزار اتر، ۶۰ درصد از کل اتر‌های در گردش را نگه‌داری می‌کردند اما پس از تجربه‌ی شرایط نزولی درسال ۲۰۱۸ توزیع رمزارزها در میان آدرس‌ها تغییر کرده است، به‌طوری که در فوریه‌ی ۲۰۲۰ آدرس‌های اشاره شده ۴۰ درصد از تمامی اتر‌های منتشر شده را نگه‌داری کرده‌اند.

در نتیجه از سال ۲۰۱۶ تاکنون سهم آدرس‌هایی که مقادیر اندکی از اتریوم را نگه‌داری می‌کنند به‌طور پیوسته افزایش یافته است.

 نظر شما نسبت به گزارش اخیر وب‌سایت کوین‌متریک چیست؟ آیا توزیع رمزارزها در میان آدرس‌های مختلف و در نتیجه افزایش پذیرش رمزارزها در جوامع همچنان ادامه خواهد یافت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.