میانگین بازدهی سالیانه صندوق های سهامی به ۲۹۳ درصد رسید

میانگین بازدهی سالیانه صندوق های سهامی به ۲۹۳ درصد رسید

به گزارش سیگنال به نقل از واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.
ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام تا پایان روز سه شنبه سیزدهم آبان ماه به بیش از ۳۰۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال رسیده است که نسبت به هفته قبل و با احتساب بازدهی منفی صندوق‌ها در یک هفته گذشته که ۱.۸ درصد منفی بود، شاهد خروج ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خروج منابع مالی سرمایه گذاران در این صندوق‌ها و در قالب ابطال واحد‌های سرمایه گذاری بودیم.
پس از ارائه جدول مربوط به بازدهی کسب شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است.

جدول

ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه گذاری در پایان روز سه شنبه سیزدهم آبان ماه سال جاری به ۳۰۹ هزار و ۷۷۷ میلیارد ریال رسیده است. همچنان بیشترین ارزش صندوق‌های سهامی متعلق به صندوق پیشرو با ۲۱ هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال است. پس از آن صندوق‌های امیدتوسعه و ارزش کاوان آینده به ترتیب با ۱۷.۳۳۹ و ۱۶.۴۶۳ میلیارد ریال قرار دارند. کم ارزش‌ترین صندوق‌های سهامی نیز مربوط به ۳ صندوق سینا، گنجینه ارمغان الماس و مشترک اقتصاد نوین به ترتیب با ۲۹۰، ۳۰۰ و ۵۷۷ میلیارد ریال است.

میانگین بازدهی ماهیانه صندوق‌های سهامی به منفی ۱۵.۱ درصد رسیده است. ضعیف‌ترین عملکرد ماهیانه صندوق‌های سهامی مربوط به صندوق دماسنج به بازدهی منفی ۲۶ درصدی است.

همچنین میانگین بازدهی سه ماهه صندوق‌های سهامی به منفی ۳۲.۳ درصد رسیده است. صندوق سرمایه گذاری سبحان با بازدهی عجیب منفی ۵۰.۵ درصدی ضعیف‌ترین عملکرد سه ماهه را به خود اختصاص داده است.

میانگین بازدهی هفتگی نیز به منفی ۱.۸ درصد رسیده است تا شاهد ادامه روند کاهشی بازدهی صندوق‌ها در هفته گذشته باشیم. صندوق بانک دی و رشد سامان با ۶ درصد افت بازدهی ضعیف‌ترین عملکرد را داشته اند. صندوق‌های تدبیرگران فردا و آهنگ سهام کیان به ترتیب با ۳.۷ و ۲.۴ درصد بهترین عملکرد هفتگی را داشته اند.

میانگین بازدهی سالیانه صندوق‌های سهامی به ۲۹۳.۴ درصد رسیده است تا به این ترتیب بازدهی آن‌ها به کمتر از ۳۰۰ درصد برسد. صندوق ارزش کاوان با ۴۴۰ درصد بالاترین بازدهی را داشته است. پس از آن صندوق‌های سروسودمند مدبران و توسعه صادرات با ۳۹۲ و ۳۸۸ درصد بازدهی قرار دارند. کمترین بازدهی سالیانه نیز متعلق به صندوق سبحان با ۱۸۴ درصد بازدهی است. پس از این صندوق نیز دو صندوق تدبیرگران فردا و سینا با ۲۰۶ و ۲۱۰ درصد بازدهی قرار دارند.

همچنین لازم به ذکر است که بر اساس اطلاعات مورد بررسی ۱۲ صندوق از ۶۸ صندوق سهامی مورد بررسی به ارزشی کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده اند که به دلیل کاهش استقبال از این صندوق‌ها با توجه به مدیریت ضعیف آن‌ها و همچنین بازدهی منفی بازار سرمایه در ماه‌های اخیر بوده است. این تعداد در هفته قبل معادل ۱۰ صندوق بوده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.