نزول ارزش صندوق های سرمایه گذاری مختلط

نزول ارزش صندوق های سرمایه گذاری مختلط

با احتساب خروج ۷۷۳ میلیارد ریال در قالب ابطال واحد‌های سرمایه گذاری از این صندوق‌ها و همچنین بازدهی ۰.۸۳ درصدی منفی آن‌ها در هفته قبل، ارزش صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط به ۲۹ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش سیگنال به نقل از واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید. از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره نمود. همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده است. میزان تزریق نقدینگی صورت گرفته طی یک هفته اخیر نیز ارائه شده است.
پس از ارائه جدول، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

جدول

ارزش صندوق‌های مختلط در پایان روز ۱۳ آبان ۱۳۹۹ به کمتر از ۳۰ هزار میلیارد ریال رسید تا همچنان شاهد کاهش ارزش این صندوق‌های سرمایه گذاری باشیم. با احتساب خروج ۷۷۳ میلیارد ریال در قالب ابطال واحد‌های سرمایه گذاری از این صندوق‌ها و همچنین بازدهی ۰.۸۳ درصدی منفی آن‌ها در هفته قبل، ارزش صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط به ۲۹ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال رسیده است.

بیشترین خروج منابع مالی از دو صندوق تجربه ایرانیان و گوهر نفیس تمدن به ترتیب با ۳۲۵ و ۱۳۰ میلیارد ریال صورت گرفته است. دو صندوق سپهر اندیشه نوین و نواندیشان نیز با جذب ۸۵۷ و ۵۵۸ میلیون ریال تنها صندوق‌هایی بوده اند که در هفته گذشته با خروج منابع مالی مواجه نشده اند.

متوسط بازدهی هفتگی صندوق‌های مختلط در ادامه‌ی روند کاهشی بازدهی بازار سرمایه با ۰.۸۳ درصد بازدهی منفی مواجه بودند. بدترین عملکرد هفتگی مربوط به دو صندوق کارگزاری بانک تجارت و آرمان سپهر آشنا به ترتیب با ۲ و ۱.۶۵ درصد بازدهی منفی بوده است. بهترین عملکرد مثبت نیز مربوط صندوق اسمان خاورمیانه با ۰.۶ درصد بازدهی مثبت و پس از آن مربوط به صندوق توسعه ممتاز با ۰.۵ درصد بازدهی مثبت بوده است.

میانگین بازدهی ماهیانه و سه ماهه‌ی صندوق‌های مختلط به منفی ۷.۳ و منفی ۲۰ درصد رسیده است.

همچنین متوسط بازدهی سالیانه این صندوق‌ها به کمتر از ۱۷۰ درصد رسیده است و در یک سال منتهی به ۱۳ آبان ۱۳۹۹ متوسط بازدهی صندوق‌های مختلط به ۱۶۹ درصد کاهش یافته است. بهترین عملکرد سالیانه همچنان متعلق به صندوق نواندیشان و توسعه پست بانک به ترتیب با ۲۶۰ و ۲۱۵ درصد بازدهی است. بدترین عملکرد سالیانه نیز مربوط به صندوق مشترک کوثر با ۱۱۶ درصد بازدهی و پس از آن مربوط به صندوق گنجینه مهر با ۱۳۰.۳ درصد بازدهی است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.