نرخ‌های نجومی فروش اوراق بیت کوین در صندوق گری‌اسکیل پایان یافت

نرخ‌های نجومی فروش اوراق بیت کوین در صندوق گری‌اسکیل پایان یافت

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

کاهش نرخ پرمیوم اوراق بیت کوین صندوق گری‌اسکیل

داده‌های شرکت تحقیقاتی اسکیو(Skew) از اوراق بیت کوین صندوق گری‌اسکیل یا گری اسکیل بیت کوین تراست(GBTC) نشان می‌دهد که نرخ فروش پرمیوم این اوراق(فروش اوراق بالاتر از ارزش دارایی‌ها) به کمتر از 10 درصد رسیده است. نرخ مبادلات اوراق گری اسکیل بیت کوین تراست در طول یک هفته‌ی گذشته تا 41 درصد بالاتر از ارزش واقعی این اوراق رسیده بود. نرخ پریمیوم اوراق گری‌اسکیل از تفاوت ارزش دارایی‌های صندوق گری‌اسکیل در بازار آزاد و ارزش فروش اوراق گری‌اسکیل بیت کوین تراست حاصل می‌گردد.

نرخ پرمیوم اوراق بیت کوین صندوق گری‌اسکیل
نرخ پرمیوم اوراق بیت کوین صندوق گری‌اسکیل

بر همین اساس، در بازه‌ی زمانی اواخر اکتبر 2020 و بیست و یکم ژانویه‌ی 2021 میلادی متوسط نرخ فروش پرمیوم اوراق گری‌اسکیل بیت کوین تراست به 21 درصد رسیده است. اما در هفت روز منتهی به ژانویه‌ی 2021 اوراق گری‌اسکیل بیت کوین تراست 7/3 درصد به‌طور پرمیوم مبادله شده است.

دلایل تغییر نرخ پرمیوم مبادلات اوراق گری‌اسکیل

بوهدن پریلیپا(Bohdan Prylepa)؛ مدیر ارشد فن‌آوری شرکت پروف آی‌تی(Prof-it) دلیل کاهش نرخ پرمیوم اوراق گری‌اسکیل بیت کوین تراست را فروش اوراق بیت کوین تراست توسط سرمایه‌گذارانی عنوان کرده که دوران انجماد دارایی‌ها را سپری کرده‌اند. این پدیده شرایط متفاوتی را نسبت به افزایش نرخ پرمیوم اوراق بیت کوین گری‌اسکیل نشان می‌دهد که افزایش تقاضا برای این اوراق را نشان می‌دهد.

جاستین بارلو(Justin Barlow)؛ تحلیلگر شرکت دِتای(Thetie) اظهار داشت که از زمان راه‌اندازی اوراق گری‌اسکیل بیت کوین تراست، این دارایی‌ همواره و تنها به استثنای یک روز بالاتر از ارزش دارایی‌های موجود در صندوق بیت کوین گری‌اسکیل مبادله شده است. وی اظهار داشت: «سرمایه‌گذاران خُرد که از فروش اوراق به‌طور پرمیوم اطلاع دارند به تداوم این شرایط مطمعن هستند و به‌طور آگاهانه از اوراق گری‌اسکیل بیت کوین تراست نگه‌داری می‌کنند.» با این وجود، وی معتقد است:

سرمایه‌گذاران حقوقی که اساساً از تفاوت نرخ پرمیوم اوراق سود کسب می‌کنند، (دارایی‌های بیت کوین را به فروش رسانده و اوراق GBTC را خریداری کرده‌اند). مجبور به فروش اوراق و باز خرید بیت کوین‌های خود هستند و در نتیجه نرخ فروش پرمیوم اوراق بیت کوین صندوق گری‌اسکیل کاهش یافته است. Justin Barlow

بارلو همچنین «کاهش سطح تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران خُرد در پی اصلاح قیمتی بیت کوین» و همچنین ظهور رقبای جدید همانند اوراق بیت کوین تری.آی.کیو(3iq) یا اوسپری(Osprey) را به عنوان دلایل احتمالی کاهش نرخ پرمیوم اوراق بیت کوین صندوق گری‌اسکیل معرفی کرده است.

نظر شما نسبت به کاهش نرخ فروش پرمیوم اوراق بیت کوین صندوق گری‌اسکیل چیست؟ آیا این پدیده کاهش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران برای خرید این اوراق را نشان می‌دهد؟ یا این شرایط موقتی است و بزودی نرخ پرمیوم مبادلات اوراق افزایش خواهد یافت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.