نخستین بلاک اتریوم۲ پیام اسرارآمیزی را در دل خود نهفته است

نخستین بلاک اتریوم۲ پیام اسرارآمیزی را در دل خود نهفته است

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

پیام عجیب نخستین بلاک شبکه‌ی اتریوم 2

زنجیره‌ی بیکن اتریوم2 در نخستین روز از ماه سپتامبر با موفقیت راه‌اندازی شده است. این رویداد نخستین مرحله از فرآیند طولانی بروزرسانی شبکه‌ی اتریوم را شامل می‌گردد. اما نخستین بلاک شبکه‌ی اتریوم(جنسیس بلاک) یک پیام شگفت‌انگیز را نیز شامل می‌گردد که در نگاه اول مفهوم آن به‌سادگی قابل درک نیست. به‌طور منطقی انتظار می‌رود که پیام بزرگداشت راه‌اندازی اتریوم و یا پیام دیگری خطاب به کاربران شبکه‌ی اتریوم در نخستین بلاک ثبت گردد اما پیام ارسال شده ماهیت کاملاً متفاوتی دارد. این پیام اسراسر آمیز عبارت است از:

آقای اف
آقای اف قبلاً اینجا بوده است.

پیام عجیب نخستین بلاک شبکه‌ی اتریوم، به درستی در بخش «دیوار نویسی بلاک‌ها(Graffiti)» نوشته شده است. این بخش امکان انتشار پیام را برای تایید کننده‌ها فرآهم می‌کند. این بخش در شبکه‌ی بیت کوین نیز وجود دارد و ماینرها در این شبکه قادر به انتشار پیام خود هستند.

اما این پیام به چه کسی اشاره دارد؟ و به‌طور کلی معنای این پیام عجیب چیست؟

در ابتدا کاربران تصور می‌کردند که این پیام به قسمت پنجم از فصل سوم سریال تلوزیونی «دستگیر شده(Arrested Development)» اشاره دارد. در این سریال هیچ کسی آقای اف را نمی‌شناسد تا زمانی که مشخص گردید تنها عبارت مخفف نامناسب برای اشاره به فرد مورد نظر مورد استفاده قرار گرفته است.

اما در نهایت مشخص شده است که پیام منتشر شده به فرد کاملا متفاوتی اشاره دارد. در پی مباحثه‌ی فعالان صنعت رمزارزی در کانال دیسکورد(Discord) مشخص گردید که این پیام به افتخار آقای فارنهایت(Fahrenheit) در نخستین بلاک شبکه‌ی اتریوم 2 قرار داده شده است. همانطور که وب‌سایت تراست نود گزارش کرده است، این پیام که چگونگی شمارش جنسیس بلاک اشاره دارد؛ یعنی «آیا جنسیس بلاک شماره‌ی 0 محسوب می‌شود و یا 1؟»

آقای فارنهایت کیست؟

آقای فارنهایت یکی از نخستین توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربری غیرمتمرکز(dApp) در شبکه‌ی اتریوم محسوب می‌شود. وی در ژانویه‌ی 2019 «تیم میگوماهی ترون(Tron Shrimp Team)» را راه‌اندازی کرده است.

بر اساس گزارش تراست نود آقای فارنهایت نسبت به نخستین پیام ارسالی در شبکه‌ی اتریوم2 تردید داشته است. وی قصد داشته در ابتدا بیت کوین را با ماشین تحریر قدیمی مقایسه کند. اما سرانجام تصمیم خود را به‌طور متفاوت اتخاذ کرده است. پس از راه‌اندازی زنجیره‌ی بیکن هادسون جیمسون(Hudson Jameson)؛ یکی از اعضاء بنیاد اتریوم این راز را افشاء کرده است. وی در کانال دیسکورد از آقای فارنهایت پرسیده است که آیا این پیام به سریال تلوزیونی «دستگیر شده» اشاره دارد؟

هادسون جیمسون
مستر اف به آقای کویین اشاره دارد

فارنهایت که با نام مستعار آقای کویین نیز شناخته می‌شود، اظهار داشت که آقای اف به خود او اشاره دارد و تصویری از یک تابلوی امضاء شده توسط بوترین را منتشر کرده است. در نتیجه راز اسرار آمیز پیام جنسیس بلاک آشکار گردید.

بخش گرافیتی بلاک محلی برای انتشار پیام ماینرها است، بر اساس گزارش کوینیت مهاجمی که شبکه‌ی بیت کوین کش ای.بی.سی را هدف حمله قرار داده بود، از این بخش برای انتشار پیام خود استفاده کرده است.

نظر شما نسبت به پیام اسرار آمیزی که در نخستین بلاک شبکه‌ی اتریوم منتشر شده چیست؟ در صورتی که شما به جای آقای فارنهایت قرار داشتید چه پیامی را منتشر می‌کردید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.