نتایج یک نظرسنجی فاش کرد: میزان اعتماد افراد به صرافی کراکن، از بایننس و کوین‌بیس بیشتر است

نتایج یک نظرسنجی فاش کرد: میزان اعتماد افراد به صرافی کراکن، از بایننس و کوین‌بیس بیشتر است
به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

کراکن امن‌تر از سایر صرافی‌هاست

اغلب شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی صورت گرفته در پلت‌فرم توییتر، اعلام کرده‌اند که در زمینه‌ی حفظ امنیت دارایی‌های رمزارزی به صرافی کراکن(Kraken) بیش از هر صرافی دیگری اعتماد دارند. در این نظرسنجی که توسط یکی از کاربران توییتر راه‌اندازی شد، نام صرافی‌های بزرگی همچون کراکن، بایننس، کوین‌بیس و سایر مورد شناخته شده به عنوان گزینه‌های قابل انتخاب ارائه شده بود. از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی خواسته شده بود که امن‌ترین صرافی مبادله‌ی رمزارز جهت نگهداری دارایی‌های رمزارزی را انتخاب کنند.

صرافی کراکن Kraken
نظرسنجی صورت گرفته در توییتر

از بین ۳۵۷۶ شرکت‌کننده در این نظرسنجی، حدود ۳۱/۱ درصد صرافی مبادله‌ی رمزارز را به عنوان امن‌ترین صرافی موجود انتخاب کرده‌اند. در جایگاه دوم نیز صرافی بایننس با در اختیار داشتن ۲۹/۶ درصد مجموع رای قرار گرفته است. این درحالیست که صرافی کوین‌بیس که در حال حاضر بزرگ‌ترین صرافی مبادله‌ی رمزارز در ایالات متحده می‌باشد، تنها توانست ۲۵/۲ مجموع آرا را در اختیار بگیرد.

این درحالیست که در گذشته شاهد حمله‌ی سایبری به صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز و از دست رفتن مقدار قابل توجهی دارایی رمزارزی کاربران بوده‌ایم، حوادثی که منجر به سرقت میلیون‌ها دلار رمزارز توسط هکرها شده و اکثر اوقات راهی برای بازگرداندن آن‌ها وجود نداشته است. درحالیکه صرافی کوین‌بیس موفق شد در مقابله‌ی حملات هک ماه جولای مقاومت کرده و تلاش هکرها برای سرقت ۲۸۰ هزار دلار رمزارز بیت کوین را ناکام بگذارد، صرافی بزرگ بایننس در ماه می ۲۰۱۹ مورد حمله قرار گرفته و نزدیک به ۷ هزار واحد رمزارز بیت کوین خود را از دست داد.

نگهداری رمزارز در حساب صرافی‌ها ممنوع

به دلیل وقوع چنین حوادثی در دنیای رمزارزها، اغلب افراد سرشناس و تاثیرگذار از کاربران خواسته‌اند تا دارایی‌های رمزارزی خود را در کیف‌پول‌های امن نگه‌داری کنند. این افراد معمولاً کیف‌پول‌های سرد(Cold Wallet) را به عنوان بهترین گزینه‌ی موجود پیشنهاد می‌کنند، درحالیکه کیف‌پول‌های سخت‌افزاری که به صورت آفلاین دارایی کاربران را ذخیره می‌کنند، اخیراً به یک راه‌حل امن و قابل قبول تبدیل شده‌اند، به ویژه‌ برای کسانی که قصد نگهداری بلند مدت مقادیر زیادی رمزارز را دارند.

با تمام این تفاسیر، نتایج بدست آمده از این نظرسنجی چندان تعجب‌آور به شمار نمی‌آید، زیرا علی‌رغم اینکه صرافی کوین‌بیس بزرگ‌ترین صرافی رمزارز آمریکا توصیف شده و بایننس هم از نظر حجم مبادله در رتبه‌ی اول قرار دارد، اما صرافی کراکن تنها صرافی‌ مبادله‌ی رمزارز است که تا به امروز دچار حملات هک و از دست رفتن دارایی کاربران نشده است. شاید دلیل این امر این باشد که صرافی کراکن بخش قابل توجهی از دارایی مشتریان خود را به صورت آفلاین و در کیف‌پول‌های سرد نگهداری می‌کند، یک استراتژی ساده اما کاربردی که سایر صرافی‌های بزرگ نیز باید در راستای کاهش حداکثری خطر سرقت دارایی کاربران، مورد استفاده قرار دهند.

نظر شما در رابطه با نتایج بدست آمده از این نظرسنجی چیست؟ آیا واقعاً صرافی کراکن توانسته در زمینه‌ی امنیت از سایر صرافی‌های شناخته شده بهتر عمل کند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.