نبود مشتری برای خودروهای میلیاردی

نبود مشتری برای خودروهای میلیاردی

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

سعید موتمنی در مورد وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو آرام است و طی هفته‌های گذشته تغییری در قیمت‌ها مشاهده نمی‌شود. بطوریکه بازار کاهش قیمت 35 درصدی که اوایل آبان ماه رخ داد را حفظ کرده است. در دو سه ماه گذشته نوسانات زیادی در بازار وجود داشت که قیمت‌ها در حد 2 الی 3 درصد کمتر یا بیشتر می‌شدند اما در کل همان کاهش قیمت را حفظ کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بازار خودرو وجود ندارد و تقاضای کاذب فروکش کرده است. فقط کسانی که نیاز به خودرو دارند خرید می‌کنند.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اشاره به نرخ روز خودرو گفت:‌ امروز در بازار قیمت پراید 131 بین 107 تا 109 میلیون تومان، پراید 111 بین 126 تا 127 میلیون تومان، تیبا 127 میلیون تومان، ساینا 134 میلیون تومان، سمند 185 میلیون تومان، پژو405 حدود 186 میلیون تومان، پژو پارس 212 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 حدود 192 میلیون تومان و تیپ 5 حدود 248 تا 250 میلیون تومان است.

وی در مورد بازار خودروهای خارجی گفت: بازار خودروهای خارجی ضعیف است، برای خودروهایی که قیمت آنها کمتر از 700 یا 800 میلیون تومان است، مشتری مراجعه می‌کند اما برای خودروهای بالای یک میلیارد تومان خریدار بسیار کم است. البته معاملات انجام می‌شود اما درصد آن بسیار ضعیف است.

موتمنی همچنین تصریح کرد: همانطور که پیش از این نیز گفته بودم با نزدیک شدن به شب عید تغییر قیمتی در بازار خودرو نخواهیم داشت. با توجه به اینکه امسال نسبت به سال گذشته شدت بیماری کرونا در کشور بیشتر شده، مسافرت‌ها کم است و این موضوع تاثیر خود را بر بازار خودرو می‌گذارد. البته اگر بیماری نبود وضعیت بازار خودرو متفاوت بود.