نامه ظریف به گوترش درباره حادثه نطنز

نامه ظریف به گوترش درباره حادثه نطنز

به گزارش سیگنال به نقل از شبکه خبر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

محمد جواد ظریف در نامه‌ای به “آنتونیو گوتِرِش” درباره حادثه نطنز گفت: حق دفاع از شهروندان خود در برابر اقدامات تروریستی را محفوظ می‌داریم.

وزیر امور خارجه کشورمان در این نامه‌ای ضمن اعتراض رسمی به اقدام خرابکارانه اخیر رژیم صهیونیستی در تاسیسات هسته‌ای نطنز تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران حق دفاع از شهروندان خود در برابر این اقدامات تروریستی را محفوظ می‌دارد.
بامداد دیروز (یکشنبه 22 فروردین 1400) در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات کمیسیون مشترک برجام که با هدف بازگرداندن آمریکا به تعهدات خود در برجام انجام می‌شود، یک عملیات خرابکاری در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز (مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن) رخ داد.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در اظهاراتی با نسبت دادن این حادثه به رژیم صهیونیستی گفت: هدف اسرائیل از حادثه در تاسیسات هسته‌ای نطنز این بوده که «توان هسته‌ای ایران محدود شود.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران هم گفت: این اقدام اسرائیل برای تاثیر گذاشتن بر موفقیت ایران در مذاکرات با آمریکا بوده و «انتقام این اقدامات را خواهیم گرفت».

از سوی دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز یکشنبه شب به وقت تهران گفت که مقابله با ایران بزرگترین کار این رژیم است. نتانیاهو در مراسمی با حضور مقامات نظامی و اطلاعاتی این رژیم گفت: نبرد علیه ایران و نیرو‌های نیابتی این کشور و غیرهسته‌ای شدن آن ماموریتی بزرگ است؛ اما شرایط امروز به این معنا نیست که فردا نیز همین شرایط خواهد بود.