می‌توان چشم‌انداز خوبی را برای بازار متصور شد/ معامله‌گران تازه وارد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری کمک بگیرند

می‌توان چشم‌انداز خوبی را برای بازار متصور شد/ معامله‌گران تازه وارد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری کمک بگیرند
خلاصه اخبار

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه نقدینگی عامل مهمی در روند صعودی بازار سهام است، اظهار داشت: در شرایط فعلی قابل اطمینان‌ترین بازار برای معامله‌گران بورس است و می‌توان به آینده امیدوار بود.

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصادآنلاین – مارال رحیمی؛ رشد قابل توجه نماگر بورس تهران، منجر شد تا تحلیل‌گران عوامل گوناگونی را در خصوص این رویداد مهم بیان کنند. عده‌ای هم علاوه بر شرایط تاثیرگذار فعلی، نقدینگی را عامل اصلی این اتفاق تلقی کردند. در ادامه مهدی طحانی یکی از کارشناسان بازار سرمایه نسبت به علت رشد قابل توجه شاخص کل، در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین اظهار داشت: هم اکنون در بخش قابل توجهی از بازار و اکثر صنعت‌ها، سهم‌های کوچک با حباب قیمتی قابل توجه و همچنین مازاد ارزش رو به روهستند، از طرفی علت این امر آن است که پول حاصل از سفته بازی در این شرکت ها توجیه بهتری داشت و یکی از دلایل اصلی صعود قابل توجه شاخص کل را می‌توان افزایش تمایل معامله‌گران به خرید سهم‌های بزرگ دانست که حباب قیمتی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

او در ادامه اضافه کرد: یکی دیگر از دلایل صعود بازار سهام، مساعد نبودن شرایط در نهادهای معاملاتی رقیب است که اطمینان کافی را برای مشتریان به دنبال نخواهند داشت؛به طور مثال، بازار سکه و دلار از ابتدای سال، بازدهی منفی داشت و سپرده‌های بانکی نیز با وجود نرخ‌های بالای تورمی، نتوانستند زمینه خوبی برای جذب منابع فراهم آورد، مجموع این عوامل منجر شد تا بخش زیادی از پول‌های رایج در دست مردم روانه بورس شوند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بهتر است، افراد تازه وارد به بازار سهام، در روند معاملاتی خود به طور مستقیم عمل نکرده و این امر را به صندوق‌های سرمایه‌گذاری واگذار کنند، به عبارتی دیگر انتظار می‌رود کم تجربه‌های بازار، دادو ستدهای خود را به نهادهای قانونی و به نسبت با تجربه‌تر بسپارند.

طحانی در پایان با اشاره به اینکه افزایش نرخ سپرده بانکی و همچنین کاهش شدید قیمت در کالاهای جهانی را می‌توان به عنوان دشمن بازار سرمایه برشمرد، افزود: در صورت عدم وقوع این دوعامل می‌توان نسبت به ادامه روند بازار امیدوار بود، در غیر این صورت انتظار می‌رود شرایط حالت معکوسی را نسبت به وضعیت کنونی دنبال کند؛ همچنین به نظر می‌رسد طی چند هفته آتی، بازهم شاهد رشد شاخص کل باشیم و پس از آن می‌توان انتظار استراحت بازار و کاهش نوسانات را داشت، این در حالی است که برای روند کلی بازار سرمایه می‌توان چشم‌انداز خوبی را متصور شد که سود قابل توجهی را نصیب معامله‌گران خواهد کرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.