میلیاردر چینی: سیستم مالی جهان به رمزارزها متکی خواهد بود

میلیاردر چینی: سیستم مالی جهان به رمزارزها متکی خواهد بود
به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

صحبت‌های جک ما

آقای جک ما(Jack Ma) میلیاردر چینی، روز گذشته با اشاره به اینکه ارزهای دیجیتال می‌توانند در یک سیستم مالی جهانی جدید نقش اصلی را بر عهده بگیرند، به مقررات و قوانین پیرامون صنعت رمزارزها انتقاد کرد.

وی که بنیانگذار بزرگ‌ترین شرکت تجارت الکترونیک چین یعنی علی‌بابا(Alibaba) می‌باشد، هنگام سخنرانی در اجلاس بوند(Bund) در شانگهای به نقش رمزارزها در آینده‌ی اقتصادی جهان پرداخت.

وی در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

ارزهای دیجیتال می‌توانند ارزش ایجاد کنند، ما هم باید در مورد چگونگی ایجاد نوع جدیدی از سیستم مالی جهانی از طریق ارزهای دیجیتال فکر کنیم. Jack Ma

البته این میلیاردر چینی که بالغ بر ۶۱ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت خود دارد، در رابطه با «ارزهای دیجیتال» توضیح بیشتری ارائه نکرده و به بیان جزئیات نپرداخت.

علی‌بابا Alibaba جک ما میلیارد چینی
لوگوی شرکت علی‌بابا

همانطور که انتظار می‌رفت، جامعه‌ی رمزارزها سریعاً به این صحبت‌های جک ما واکنش نشان داد و حدس و گمان‌ها در رابطه با «ارز دیجیتال» ذکر شده توسط وی، بالا گرفت.

آقای چانگ‌پنگ ژائو(Changpeng Zhao) مدیرعامل صرافی بایننس، با انتشار یک پست توییتری در رابطه با صحبت‌های آقای ما اعلام کرد که «وی یک سخنرانی شگفت‌انگیز داشت و به طور مفصل در رابطه با رمزارزها و آینده‌ی این صنعت صحبت کرد».

البته آقای ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin) یکی از بنیانگذاران اتریوم هم با پاسخ به پست توییتری ژائو این سوال را مطرح کرد که منظور از «ارز دیجیتال» چیست. آقای ژائو نیز پاسخ داد که «معنی صحبت‌های وی به تفسیر نیاز دارد».

رمزارزهای بانکی؟

صحبت‌های جک ما به عنوان یکی از بزرگ‌ترین افراد سرشناس چین درحالیست که در این کشور رمزارزها به طور کامل غیرقانونی اعلام شده‌اند(البته مبادله‌ی بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال همچنان توسط مردم صورت گرفته و کشور چین بخش قابل توجهی از قدرت ماینینگ شبکه‌ی بیت کوین را در اختیار دارند).

برخی کاربران بر این باورند که آقای ما به رمزارزهای بانکی(CBDC) اشاره کرده است زیرا چین اخیراً فرآیند بررسی و آزمایش رمزارز بومی را به پایان رسانده و مراحل آزمایش عملی «یوان دیجیتال» در جامعه را آغاز کرده است. این درحالیست که اغلب بانک‌های مرکزی سراسر جهان نیز به تکاپو افتاده‌اند تا در این مسابقه‌ی تکنولوژیکی از چین عقب نمانده و هرچه سریع‌تر یک رمزارز بومی عرضه کنند.

البته همانطور که گفته شد، کشور چین مراحل آزمایش یوان دیجیتال را به پایان رسانده و در این مسابقه همچنان با فاصله‌ی بسیار زیاد پیشتاز است.

آقای ما در بخش‌های پایانی سخنرانی خود توضیح داد که مقررات جهانی به ویژه قانونی معاملات بازل(Basel Accords یک چهارچوب نظارتی بین‌المللی است که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد) بسیار قدیمی و منسوخ شده هستند.

وی در ادامه افزود که مقررات و قوانین بین‌المللی فعلی باعث کندی و خفه شدن ابتکار در چین شده و اجازه نمی‌دهند که جوانان این کشور، و یا کشورهای در حال توسعه فعالیت مفید داشته باشند.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های جک ما بنیانگذار مجموعه شرکت‌های علی‌بابا چیست؟ ایا اقتصاد جهانی به زودی نیازمند رمزارزها و فناوری زیرساختی آن‌ها خواهد شد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.