میلیاردر مشهور: قیمت دوج کوین به یک دلار می‌رسد و تبدیل به استیبل کوین می‌شود

میلیاردر مشهور: قیمت دوج کوین به یک دلار می‌رسد و تبدیل به استیبل کوین می‌شود

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

مارک کوبان، میلیاردر مشهور آمریکایی، پیش‌بینی کرد که قیمت دوج کوین تا یک دلار به‌صورت پیوسته رشد می‌کند، اما پس از آن بدون تغییر و ثابت باقی می‌ماند.

به گزارش دیکریپت، دوج کوین در سال 2013 صرفاً به‌عنوان یک ارز شوخی مرتبط با طنز سگ شیبا اینو (Shiba Inu) که در اینترنت محبوب بود، ایجاد شد. اما این ارز دیجیتال در یک سال گذشته با رشد 23,000 درصدی به رکورد قیمتی 0.69 دلار در این هفته رسید و از لحاظ ارزش بازار در جایگاه چهارم قرار گرفت و چنین رشدی خنده‌دار نیست.

مارک کوبان (Mark Cuban)، مالک تیم بسکتبال دالاس ماوریکس (Dallas Mavericks) و سرمایه‌گذار میلیاردر، بر این باور است که دوج کوین یک‌راست تا یک دلار رشد می‌کند، اما وقتی به این قیمت رسید، در همان جا می‌ماند.

کوبان که پیش‌تر نیز در صفحه توییتری خود که 8.3 میلیون دنبال‌کننده دارد درباره دوج کوین نوشته، در یک نشست مجازی به میزبانی دیکریپت در روز پنجشنبه گفت:

به نظر من [دوج کوین] در یک دلار تثبیت و چیزی شبیه استیبل کوین می‌شود. آن وقت می‌توانید از آن استفاده یا آن را پس‌انداز کنید. این ارز دیگر [به دلار] وابسته می‌ماند… فعلاً برای مدتی در 60، 70 یا 80 سنت نوسان می‌کند. اما حدس من این است که در طولانی مدت روی یک دلار می‌ماند. البته این فقط یک حدس است.

کوبان گفت که مبنای پیش‌بینی‌اش این است که از نظر او، تراکنش‌های دوج کوین راحت‌تر انجام می‌شود، به همین خاطر این ارز دیجیتال بیشتر از بیت کوین (BTC) می‌تواند مانند یک ارز رفتار کند. دومین مبنای اظهارات کوبان این است که اگرچه سقف عرضه دوج کوین مانند بیت کوین محدود نیست، اما تعداد سکه‌های ایجادشده در یک سال مقدار ثابت 5.2 میلیارد سکه است.

میلیاردر آمریکایی همچنین گفت:

من حتی آن اوایل که شروع به صحبت کردن درباره این ارز دیجیتال کردم، این موضوع را نمی‌دانستم که هر ساله 5.2 میلیارد دوج کوین ایجاد می‌شود.

با توجه به میلیاردها سکه‌ای که در حال حاضر وجود دارد، نرخ تورم دوج کوین کاهشی است، برای تورم دوج کوین محدودیتی وجود دارد و البته این نکته مثبتی به شمار می‌رود.

خوشمان بیاید یا نه، این تقریباً یک معادل دیجیتال برای فیات است؛ چراکه می‌توانید آن را داشته باشید، نرخ دقیق تورم آن را که در حال کاهش است می‌دانید و این نرخ فقط 5.2 میلیارد واحد در سال است.

کوبان افزود تا وقتی که دوج کوین استفاده‌ای واقعی داشته باشد، فقط یک ابزار سوداگری نخواهد بود. او اظهار داشت:

کاربرد دوج به لحاظ ارز بودن در حال افزایش است. می‌توانید به فروشگاه تیم دالاس ماوریکس بروید و دوج خرج کنید و ما با دوج کوین فروش خیلی بیشتری نسبت به اتریوم یا بیت کوین داریم.

حالا درباره چالش پیش روی دوج کوین؛ البته مردم به‌خاطر این حرف از دست من عصبانی می‌شوند، اما چالش این است که دوج کوین خیلی گران شود. آن وقت است که به قلمرو بیت کوین می‌افتد، جایی که می‌گویند: «وای، من پول زیادی در دوج کوین سرمایه‌گذاری کردم، واقعاً می‌خواهم که گران‌تر شود.»

جدا از ماوریکس و برخی دیگر از بازارهای مرتبط با ورزش برای دوج کوین، فهرست نهادها یا شرکت‌های برجسته‌ای که دوج کوین می‌پذیرند، کوتاه است. اما کوبان مدعی است که بیت پی (BitPay)، پلتفرم پرداختی که ماوریکس از آن برای پذیرش دوج کوین استفاده می کند، به‌سرعت در حال پذیرش فروشندگان جدید است.

کوبان پیامی هم برای پلتفرم معاملاتی رابینهود (Robinhood) داشت که به‌خاطر جنون خرید دوج کوین چندین بار معاملات را متوقف کرد.

او گفت:

شاید ولاد تنف (Vlad Tenef) [مدیرعامل رابینهود] دوست نداشته باشد این حرف را از من بشنود؛ اما اگر رابینهود استفاده از دوج کوین را در پلتفرم خود تسهیل کند، باعث انفجار آن خواهد شد و دوج کوین آینده‌ای تماشایی خواهد داشت.

کوبان با وجود همه این اظهارات، در اواخر نشست آنلاین درباره دارایی دوج کوین خود نیز صحبت کرد. او گفت که فقط چند ده هزار دلار دوج دارد که توسط طرفداران ماوریکس پرداخت شده است، به علاوه کمی بیش از 1,000 دلار دوج کوین که چند ماه پیش با پسرش خریده تا او را با بازار ارزهای دیجیتال آشنا کند.

مالک دالاس ماوریکس توضیح داد:

مردم فکر می‌کنند که من میلیون‌ها دلار دوج کوین دارم، اما اینطور نیست. دارایی دوج کوین من آن‌هایی است که در فروشگاه ماوریکس پرداخت شده و مقداری را هم با پسرم خریده‌ام و این کار را فقط برای سرگرمی انجام دادم. من برای اینکه پول بزرگی به دست بیاورم، چیزی را پامپ نمی‌کنم. هیچ چیزی را نفروخته‌ام، پس هیچ پامپی در کار نیست.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران
  • امروز نمونه یک شیطنت در ریزش دوج دیدیم که صرافی ها و همین افراد باعثش شدند