موفقیت 40 درصد از بانک‌های اروپایی در اجرای یک طرح مشتری مداری

موفقیت 40 درصد از بانک‌های اروپایی در اجرای یک طرح مشتری مداری
خلاصه اخبار

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین گفت: جایی که یک بانک یا موسسه مالی مشتری محور باشد، اجرای امنی چنل (بانکداری مربوط به مشتری) معنا پیدا می‌کند؛ اما اگر ما بانک محور باشیم و فکر کنیم بانک باید نیاز مشتری را تشخیص دهد همین کانال‌های موجود کافی است.

به گزارش سیگنال به نقل از دنیای اقتصاد، فرهاد اینالوئی، معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در گفت‌وگو با خبرنگار فابانیوز درباره ضرورت اجرای بستر امنی چنل در نهادهای مالی کشور، گفت: مشتری مداری مبنای امنی چنل است، به این معنا که مشتری می‌تواند از طریق اجرای این بستر، در هر مکان، هر زمان و از هر کانال سرویس مورد نظر خود را دریافت کند، این اصلی‌ترین موضوع درباره امنی چنل است. وی افزود: این هر زمان، هر مکان و هر کانال به این معنا است که ما مشتری را از مراجعه به شعب برای دریافت خدمات، در ساعت مشخصی و از دستگاه خاص بی‌نیاز کنیم. بنابراین ضرورت اجرای امنی چنل را اکنون همه ما و همچنین مشتریان احساس کرده‌اند و اینطور نیست که بگوییم ما می‌خواهیم امنی چنل را به مشتری ارائه کنیم بلکه این مشتری است که خواهان دریافت سرویس‌های مختلف از مسیر این بستر است. وی تاکید کرد: حدود ۴۰ درصد از بانک‌های اروپایی در زمینه اجرای امنی چنل و یکپارچه کردن کانال‌های ارتباطی مشتریان موفق بوده‌اند. اینالوئی تاکید کرد: جایی که یک بانک یا موسسه مالی مشتری محور باشد، اجرای امنی چنل معنا پیدا می‌کند، اما اگر ما بانک محور باشیم و فکر کنیم بانک باید تشخیص دهد که چه نیازی را برای مشتری و از چه طریقی باید در اختیار آنها قرار دهد راه را به خطا رفته‌ایم و همین کانال‌های موجود کافی است.

وی در ادامه گفت: به‌ویژه که اکنون در فضای کسب‌و‌کارهای دیجیتال قرار گرفته‌ایم و ماهیت کسب‌و‌کارهای دیجیتال این است که فارغ از حضور در محل‌های شعب است. وی تاکید کرد: نکته دوم بحث تجربه مشتری است، مشتری از کانال‌های مختلف سرویس‌های مختلف می‌گیرد و لاجرم علاقه مشتری این است که با گرفتن سرویس‌ها تجربه‌های یکسانی نیز دریافت کند. چه از نظر ظاهر کانال‌هایی که با آن ارتباط دارد و چه از نظر سرعت و زمان و نوع سرویس. نکته مهم ماجرا همینجاست که مشتری بتواند از فرآیندهای بانکداری و از کانال‌های پیوسته استفاده کند و تجربه مشتری خوبی داشته باشد. معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین گفت: قسمت سوم که یکی از مهم‌ترین‌ بخش‌های این بحث است آن است که بتوانیم خدماتی را که به مشتری می‌دهیم شخصی‌سازی کنیم و برای هر مشتری سرویس خاص خودش را ارائه کنیم. اگر برای تک تک مشتریان این موضوع نیز امکان‌پذیر نبود، باید بتوانیم با استفاده از این بستر برای گروه‌های مشابه مشتریان خدمات متنوعی را ارائه کنیم که از طریق امنی چنل میسر خواهد بود.

برچسب‌ها