موفقیت «ذوب» در اخذ معافیت مالیاتی

موفقیت «ذوب» در اخذ معافیت مالیاتی
خلاصه اخبار

فهرست عناوین هم‌زمان با رشد اخیر شاخص‌ها، پیام ناظران بورس و فرابورس موجب توقف ۱۰ نماد و بازگشایی ۹ نماد دیگر شد. به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین، محمد امین خدابخش؛ شاخص بورس تهران در حالی معاملات امروز خود را به پایان برد که طی رشدی 535 واحدی به سطح 161 هزار و […]

هم‌زمان با رشد اخیر شاخص‌ها، پیام ناظران بورس و فرابورس موجب توقف ۱۰ نماد و بازگشایی ۹ نماد دیگر شد.

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین، محمد امین خدابخش؛ شاخص بورس تهران در حالی معاملات امروز خود را به پایان برد که طی رشدی 535 واحدی به سطح 161 هزار و 309 واحد دست یافت. هم‌زمان با رشد اخیر شاخص‌ها، پیام ناظران بورس و فرابورس موجب توقف 10 نماد و بازگشایی 9 نماد دیگر شد. آنچه که در میان این پیام‌ها بیش از سایرین به چشم می‌آمد، توقف تولیدکنندگان روانکار بود. در این روز نمادهایی همچون «شبهرن» به علت اتمام منابع مالی در نظر گرفته شده برای خرید لوبکات و لزوم خرید لوبکات بر مبنای ارز نیمایی متوقف شدند.
«شنفت» و «سمایه» در راه مجمع: در پایان معاملات روز جاری نماد معاملاتی شرکت‌های بانک سرمایه (سمایه) و نفت پارس(شنفت) جهت برگزاری مجامع عمومی فوق العاده متوقف شدند. دلیل توقف «شنفت» تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و انتخاب اعضای هیات مدیره بوده است.
تغییر مبنای قیمت گذاری مواد اولیه روناکارها را متوقف کرد: نمادهای معاملاتی «شرانل»، «شبهرن» و «شسپا» به علت لزوم ارائه اطلاعات در خصوص تغییر مبنای قیمت گذاری مواد اولیه، متوقف شدند. این شرکت اعلام کرده است که به استناد مصوبه هیئت وزیران، برای فروش لوبکات با نرخ ارز رسمی چهار هزار و 200 تومان در 5 ماهه پایانی سال 1397، اعتباری به میزان 500 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که این میزان در مقایسه با تقاضای 4 پالایشگاه تولید کننده روانکار کافی نبوده و منجر به خرید با نرخهای محاسبه شده با نرخ ارز نیمایی خواهد شد. با توجه به مکاتبه شرکتهای عرضه کننده لوبکات و مطالبه مابه التفاوت مبلغ فوق ، مراتب جهت استحضار سهامداران محترم اعلام می شود. انجمن صنفی پالایشگاههای روغن سازی و شرکتهای فعال در این صنعت جهت رفع ابهامات موجود در حال مذاکره با مراجع ذیصلاح هستند و نتیجه آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
«لپارس» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت کارخانجات پارس الکتریک (لپارس) به دلیل لزوم شفاف سازی در خصوص مزایده ملک مطهری متعلق به شرکت کارخانجات پارس الکتریک، متوقف شد. با توجه به اینکه مزایده مذکور فاقد برنده بوده با هماهنگی هیات مدیره شرکت، نسبت به اقدامات بعدی تصمیم گیری و طبعا اطلاع رسانی از طریق کدال انجام خواهد شد.
«ذوب» و تجدید ارزیابی زمین: دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری به شرکت ذوب آهن اصفهان (ذوب) تعلق داست. دلیل توقف این نماد معافیت مالیاتی مازاد تجدید ارزیابی زمین و زیان قابل قبول مالیاتی عملکرد سال 1395 عنوان شده است. براین اساس شرکت اعلام کرد که یادداشت های توضیحی صورت های مالی حسابرسی شده سال 1396 شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، حوزه مالیاتی به موجب برگ تشخیص مالیات تسلیمی مورخ 07/03/1397 مطالبه مبلغ 608 میلیارد و 927 میلیون تومان عمدتا در ارتباط با مطالبه مالیات افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی بخشی از زمین با ادعای عدم رعایت کامل الزامات قانونی نموده است که طبق رای هیات حل اختلاف مالیاتی مبلغ دو هزار و 531 میلیارد تومان مازاد حاصل از تجدید ارزیابی معاف از پرداخت مالیات می باشد و مبلغ 272 میلیارد تومان از زیان سال 1395 شرکت مورد تایید است.
«قجام» و ترکیب سهامداران: نماد معاملاتی شرکت فرآورده های غذائی و قند تربت جام (قجام) به علت لزوم شفاف سازی در خصوص ترکیب لیست سهامداران عمده در دو مقطع زمانی، متوقف شد. شایان ذکر است که شفاف سازی یاد شده در خصوص سهامداران شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان بوده است.
خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

برچسب‌ها