موضع معاون وزیر اقتصاد درباره مالیات بر سود بانکی

موضع معاون وزیر اقتصاد درباره مالیات بر سود بانکی
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از دنیای اقتصاد، محمدعلی دهقان‌دهنوی که با خبرگزاری فارس صحبت کرده است علاوه بر بیان آخرین وضعیت لایحه مالیات بر مجموع درآمد (PIT) جزئیاتی از نحوه اعلام و وصول مالیات‌ها در قالب این شکل از مالیات‌ستانی را توضیح داده است. به گفته او بررسی لایحه حداقل تا هفته آینده […]

به گزارش سیگنال به نقل از دنیای اقتصاد، محمدعلی دهقان‌دهنوی که با خبرگزاری فارس صحبت کرده است علاوه بر بیان آخرین وضعیت لایحه مالیات بر مجموع درآمد (PIT) جزئیاتی از نحوه اعلام و وصول مالیات‌ها در قالب این شکل از مالیات‌ستانی را توضیح داده است. به گفته او بررسی لایحه حداقل تا هفته آینده و حداکثر تا ۲۰ دی ماه در وزارت اقتصاد تمام می‌شود.  معاون اقتصادی وزیر اموراقتصادی و دارایی در رابطه با معافیت‌های مالیاتی تاکید کرده است: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد برخی معافیت‌های مالیاتی به هدف اصابت نکرده است و آن‌طور که انتظار می‌رفت، منجر به سرمایه‌گذاری، رشد اقتصادی و تحرک و رونق تولید نشده است.  معاون وزیر اقتصاد گفته است: دولت در لایحه جدید به‌دنبال هدف‌دار و محدود کردن معافیت‌ها است و نباید به لحاظ زمانی معافیت‌ها ابدی باشد، بلکه مدت‌دار خواهد بود.  دهقان یکی از اهداف لایحه مالیات بر مجموع درآمدرا بهبود نظام توزیع درآمد برشمرده است؛ زیرا به گفته او برخی گروه‌ها مانند درآمدها حقوق‌بگیران در بخش عمومی و خصوصی که درآمد بالایی ندارند قبل از دریافت حقوق، مالیات آن کسر می‌شود. دهقانی اعتقاد دارد: اشکال در جایی است که برخی مشاغل درآمد زیادی دارند و با همین روش مالیات پرداخت نمی‌کنند. بنابراین هدف این است که از طبقات با درآمد بالاتر مالیات بیشتر اخذ شود و برای طبقات پایین‌تر مالیات با نرخ کمتر همراه با معافیت قابل‌توجه در نظر بگیریم که ابزاری برای تحقق عدالت است. به گفته معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی، درآمدهای به‌دست آمده از محل‌های متعدد یک فرد شامل حقوق، املاک، سرمایه و سایر فعالیت‌ها، مشمول مالیات مجموع درآمد می‌شود که درحال‌حاضر این گونه نیست.

 
 
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بانک و بیمه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها