مورا با باقری دیدار کرد

مورا با باقری دیدار کرد

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، این دیدار پس از ملاقات نسبتا طولانی باقری با مذاکره کنندگان ارشد روسیه و چین، انجام شد. مورا پیشتر به روسیه سفر کرده بود تا با مقام های عالی‌رتبه این کشور درباره مسائل و موضوعات مختلف بین المللی از جمله مذاکرات وین گفت وگو کند. او نتیجه مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد.

25 روز از آغاز هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها می‌گذرد و گفت‌وگوها در حالی پیگیری می‌شود که تیم‌های مذاکره‌کننده از بسیاری از پرانتزها و موارد اختلافی عبور کرده‌اند.

لغو تحریم‌ها و ارائه تضمین‌هایی که ایران بر آن تاکید دارد، دو موضوع مهم در روند مذاکرات وین است. گفت‌وگوها به اذعان هیات‌های مذاکره کننده پیشرفت‌هایی کرده و رسیدن به یک توافق خوب به تصمیمات خاص سیاسی واشنگتن درباره مسائل باقی‌مانده و رفع تحریم‌ها، بستگی دارد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید: آنچه باقی مانده موضوعات کلیدی است که به طور ویژه تصمیمات خاص سیاسی را می‌طلبد و واشنگتن باید تصمیمات خود را درباره مسائل باقیمانده و رفع تحریم ها اعلام کند.اگر این اتفاقات در بازگشت از پایتخت ها بیفتد، می توان گفت با سرعت خوبی در حال حرکت به یک توافق قابل اتکا و پایدار هستیم.

منبع: ایرنا