کمیسیون تلفیق با پرداخت وام ودیعه مسکن موافقت کرد

کمیسیون تلفیق با پرداخت وام ودیعه مسکن موافقت کرد

پرداخت وام ودیعه مسکن در لایحه بودجه 1401 به تصویب کمیسیون تلفیق رسید. در ستاد ملی مقابله با کرونا برای اولین بار وام ودیعه مسکن تا سقف 20 هزار میلیارد تومان تصویب و ابلاغ شد. وام ودیعه مسکن برای مستاجرانی است که از شرایط کرونایی متضرر شده و خسارت دیده اند. وام ودیعه مسکن در شهر تهران 70 میلیون تومان، در کلان شهرها 40 میلیون تومان و در سایر شهر ها 25 میلیون تومان با نرخ سود 13 درصد و مدت زمان بازپرداخت 3 تا 5 سال در نظر گرفته شد.

قرار است از یکشنبه اول اسفند 1400 در صحن علنی مجلس پیشنهاد ورود وام ودیعه مسکن نیز در لایحه بودجه مورد بررسی نمایندگان قرار بگیرد.

در سال اول این طرح برخی از سودجویان از برخی خلا های موجود سامانه های وزارت راه و شهرسازی سواستفاده کرده و قرارداد های صوری تسهیلات ودیعه مسکن را گرفتند. البته به گفته وزارت راه و شهرسازی تعداد آنها کم بوده است. اما برخی از خانواده های مستحق وام ودیعه نتوانستند این وام را دریافت کنند.

برای دومین بار در دولت دوازدهم در خرداد امسال و در ستاد ملی مقابله با کرونا اعطای وام ودیعه مسکن تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان با نرخ سود ۱۳ درصد از سوی تعدادی از بانک‌های عامل اعم از دولتی، خصوصی و مؤسسات اعتباری مصوب و به بانک مرکزی ابلاغ شد که این بانک سهمیه هر بانک عامل را تعیین کرد.

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ۹ بهمن امسال اعلام کرده بود: در دو سال اخیر مصوباتی از ستاد ملی کرونا برای ودیعه مسکن دریافت شده به همین منظور پیشنهاداتی در قالب لایحه بودجه تنظیم شده تا نهایی و مصوب شود. با تصویب این پیشنهادها در قانون بودجه سال آینده در نظر است تا اعتبار مناسبی برای تسهیلات کمک ودیعه مسکن در اختیار مستأجران قرار بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفته بود: مد نظر است تا در قانون بودجه ۱۴۰۱، تسهیلات ودیعه مسکن افزایش پیدا کند و باید ابزار مناسب قانونی برای وزارت راه و شهرسازی فراهم بشود تا این کمک‌ها در اختیار مستأجران قرار بگیرد.

برای مشاهده آخرین اخبار مسکن می‌توانید اپلیکیشن سیگنال را نصب نموده و وارد کاشی مسکن شوید.

برچسب‌ها