مهمترین رویدادهای ارز دیجیتال اردیبهشت ماه

مهمترین رویدادهای ارز دیجیتال اردیبهشت ماه
خلاصه اخبار

مهم ترین رویدادهای ارز دیجیتال هفته دوم اردیبهشت 98:

هیوندای به دنبال استفاده از بلاک چین در خودروهای خود

هیوندای به دنبال استفاده از بلاک چین در خودروهای خود

گروه خودروسازی “هیوندای”، بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده خودرو کره جنوبی، قرار است تا از بلاک چین برای همگام‌سازی خودروهای الکترونیکی خود (EV) به‌وسیله تلفن‌های همراه استفاده نماید.  بنا بر گفته‌های هیوندای، این سیستم به کاربران و صاحبان این خودروها امکان می‌دهد تا عملکردهای اصلی خودروها را به‌وسیله تلفن همراهشان کنترل نمایند.

استفاده بانک عربستانی از رپیل برای تراکنش‌های برون مرزی

بانک سعودی بریتانیایی (ساب) یک سرویس انتقال بین‌المللی فوری که توسط ریپل پشتیبانی می‌شود را راه‌اندازی کرد. این سرویس در بخش مالی کنفرانس ریاض در ۲۴ و ۲۵ آوریل (۴ و ۵ اردیبهشت) رونمایی شد. به گفته‌ی ساب، این بانک یکی از اولین بانک‌های عربستان سعودی بود که در ژانویه سال ۲۰۱۸ به شبکه ریپل پیوست. این فناوری پس از آن با موفقیت از طریق یک تراکنش آزمایشی که در دسامبر سال ۲۰۱۸ با استفاده از روپیه هند انجام شده بود، فعال شد.

دولت هند به دنبال ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال

به گزارش نشریه‌ی محلی The Economic Times در تاریخ ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت)، پیش‌نویس لایحه‌ای که در آن به وضوح ارزهای دیجیتال ممنوع اعلام شده‌اند، در حال دست به دست شدن میان ادارات مختلف دولت هند است.

یکی از مقامات آگاه به این امر، به این نشریه‌ی محلی گفته است که دولت هند، مذاکرات میان وزارت خانه‌ای را در خصوص پیش‌نویس لایحه‌ی رسمی «ممنوعیت و قانون‌گذاری لایحه‌ی ۲۰۱۹ ارزهای دیجیتال» آغاز کرده است.

کمیته‌ای متشکل از اداره‌ی امور اقتصادی (DEA)، اداره‌ی مرکزی مالیات مستقیم (CBDT)، اداره‌ی مرکزی مالیات و گمرک غیرمستقیم (CBIC) و اداره‌ی صندوق آموزش و حمایت از سرمایه‌گذاران (IEPFA)، از ایده‌ی ممنوعیت کامل فروش، خرید و صدور هرگونه ارز دیجیتال حمایت کرده‌اند.

رسوایی جدید تتر و صرافی بیت فاینکس

رسوایی جدید تتر و صرافی بیت فاینکس

مهمترین خبر این هفته مربوط به ارز دیجیتال تتر و صرافی بیت فاینکس بود. دفتر دادستان کل نیویورک در اظهاریه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، ادعا کرد که صرافی ارز دیجیتال بیتفینکس متحمل ۸۵۰ میلیون دلار ضرر شده و برای پوشش آن از استیبل کوین تتر استفاده کرده است. به دنبال این خبر بازار ارز دیجیتال مقداری از ارزش خود را از دست داد.

در واکنش به این اتهام صرافی بیت فاینکس طی نامه ای آن را قاطعانه رد کرد. اما براساس اسنادی که وکلای کمپانی تتر(Tether)  در روز ۳۰ام آوریل منتشر کرده‌اند، این کمپانی که صادر کننده‌ی رمزارز پایدار “تتر” با نماد USDT می‌باشد، تنها به اندازه‌ی پشتیبانی از سه چهارم ذخیره‌ی در حال افزایش خود پول نقد در اختیار دارد.

 

همکاری بزرگترین بانک و شرکت نفت تایلند در آزمایش بلاک چین

بانک سیام به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک تجاری تایلند اعلام کرده است که در همکاری با شرکت نفتی دولتی PTT، آزمایش موفق آمیزی برای استفاده از بلاک چین در پرداخت‌های تجاری بین‌المللی انجام داده‌اند. انگیزه اصلی این بانک از این اقدام زمان‌بر بودن استفاده از روش‌های کنونی پرداخت اعلام شده است.

 

یک مقام بورس کالا خبر داد: تبدیل اوراق گواهی سپرده کالایی به توکن ارز دیجیتال

جواد فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز، به یکی از برنامه‌های سال جاری بورس کالا درزمینهٔ صادرات اشاره و اظهار کرد: در سال جدید به دنبال آن هستیم تا با استفاده از تکنولوژی بلاک چین، اوراق گواهی سپرده کالایی را به توکن تبدیل کنیم.

پکسوس ۱۰۰ میلیون دلار توکن باثبات در بلاک چین آنتولوژی عرضه می‌کند

عرضه کننده ارزدیجیتال باثبات پکسوس، برای صدور بیش از ۱۰۰ میلیون دلار توکن پکس (PAX) با آنتولوژی وارد همکاری خواهد شد. این ارز دیجیتال با ثبات با نرخ برابری یک به یک دلار آمریکا، از ماه آینده در شبکه بلاک چین آنتولوژی منتشر می شود.

اچ‌تی‌سی به دنبال عرضه نسل دوم گوشی‌های مبتنی بر بلاک چین در سال ۲۰۱۹

دفتر مرکزی تولید قطعات الکترونیک اچ‌تی‌سی (HTC) در تایوان، نسل دوم تلفن‌های همراه مبتنی بر بلاک چین خود را در نیمه دوم سال جاری عرضه کند تا حضور خود در را در بازار جهانی گوشی‌های بلاک چینی افزایش دهد. این خبر توسط فیل چن  (Phil Chen)، مدیر ارشد بخش غیرمتمرکز شرکت       HTC  در سخنرانی کلیدی‌اش در رابطه با تمرکززدایی، اعلام شد. این سخنرانی در روز جمعه، ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) در یک گردهمایی با موضوع روند سرمایه‌گذاری انجام شد.

کمپانی جگوار به رانندگان خودروهایش ارز دیجیتال آیوتا می‌دهد

کمپانی جگوار به رانندگان خودروهایش ارز دیجیتال آیوتا می‌دهد

روز دوشنبه 29 آوریل جگوار لندروور، بزرگترین شرکت خودورسازی در بریتانیا از همکاری با تیم بلاکچین آیوتا (IOTA) برای نصب کیف پول هوشمند در خودروها خبر داد. کیف پول هوشمند برای گزارش خودکار اطلاعات مفید از جمله تراکم ترافیک و خرابی جاده به سرویس های مسیریابی یا مقامات محلی، به رانندگان ارز دیجیتال آیوتا پاداش می دهد.

طبق اعلام جگوار، رانندگان می توانند با شرکت در برنامه اشتراک اطلاعات رانندگی پاداش گرفته و برای پرداخت عوارض، هزینه پارک و شارژ خودروهای برقی از توکن های دریافت شده استفاده کنند.

نئو ۳ در حال راه‌اندازی شبکه بلاک چین جدید است

بر اساس اطلاعیه‌ای رسمی که در روز ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) منتشر شد، نئو ۳ به عنوان یک شبکه بلاک چین جدید راه‌اندازی خواهد شد. اریک ژانگ (Eric Zhang) یکی از بنیان‌گذاران و توسعه‌دهندگان اصلی این پلتفرم چینی اظهار داشت که این ارتقا، سرعت و ثبات نئو را افزایش خواهد داد و آن را برای استفاده تجاری در مقیاس بزرگ مناسب خواهد کرد. این زنجیره جدید قرار است تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ تکمیل شده و شبکه آزمایشی آن با ویژگی‌های جدیدی که برای تکمیل آزمایش‌ها در نظر گرفته شده است تا ماه ژوئن راه‌اندازی شود.

بورس نزدک شاخص قیمت ریپل را به سرویس داده جهانی خود اضافه کرد

پس از لیست شدن شاخص قیمت بیت کوین و اتریوم در اکسچینج بورس نزدک  Nasdaq، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای بورس سهام دنیااینبار شاخص قیمت کوین ریپل (XRP) نیز با علامت XRPLX از اول ماه مه، به مارکت نزدک افزوده شد.

سرویس وب آمازون (AWS) از ابزار مدیریت بلاک چین خود رونمایی کرد

براساس اعلامیه منتشرشده در تاریخ 30 آوریل (10 اردیبهشت) سرویس وب آمازون، پلتفرمی با فضای رایانش ابری که زیرنظر غول دنیای خرده فروشی فعالیت می کند، ابزار مدیریت بلاک چین خود با عنوان( (AMB  Amazon Managed Blockchain  را طراحی نموده و این سیستم در حال حاضر قابل دسترسی و بهره برداری است.

ظاهرا این محصول به کاربران اجازه می دهد که شبکه ی بلاک چین سازمان خودشان را راه اندازی کنند و از ساختار متن باز اتریوم (Ethereum)  و هایپرلجر (Hyperledger) نیز بهره ببرند. آمازون همچنین اذعان نمود که این سیستم می تواند از هزاران تا میلیون ها تراکنش را پشتیبانی کند.

منبع: سیگنال